Arbeta som administratör på ett miljöföretag?

Arbeta som administratör på ett miljöföretag?

Arbetsbeskrivning

Jobbeskrivning
Vill du arbeta på en arbetsplats där du dagligen gör skillnad och bidrar till ett bättre samhälle och miljö? Då är denna tjänst hos vår kund Ragn-Sells något får dig!

Ragn-Sells verkar i en verkar i en spännande framtidsbransch där deras historia och stora kunnande är en enorm styrka. Som företag vill de vara ett bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Ragn-Sells är verksam över hela Sverige och deras affär är att förse deras kunder med kostnadseffektiv, hållbar, pålitligt och enkel återvinning. Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta kompetensföretag inom återvinning och miljö. De samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. Våra erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Vi är fler än 1500 medarbetare i Sverige. Ragn-Sells koncernen finns dessutom i Danmark, Norge och Estland. Totalt är de 2300 personer i hela koncernen och 2019 omsatte koncernen över 6 miljarder SEK.


Ragn-Sells söker nu en administratör som vill arbeta inom ett miljöföretag där flexibilitet och effektivitet är i fokus.
Vad vi erbjuder dig:
- Arbete inom en av Sveriges viktigaste branscher
- En trevlig arbetsplats med erfarna och kompetenta kollegor
- Självklart goda anställningsvillkor med kollektivavtal, pension, friskvårdsbidrag osv.
- Kompetensutvecklingsmöjligheter genom Ragn- Sells egen Akademi
Dina arbetsuppgifter:
Som administratör besitter du en viktig roll i organisationen där du dagligen kommunicerar med kunder kollegor och samarbetspartners. Du kommer att arbeta med all förekommande administration såsom:
- Uppföljning samt kvittering av utförda uppdrag enligt underlag
- Administrera avvikelser i inkommande leveranser
- Återrapportering till kund vid avvikelse enligt kundavtal
- Fakturering av avsättningar enligt underlag
- Sakgranskning fakturor
- Rapportering insamlade volymer i portal
- Registervård samt utredning av ofakturerade orders
- Avräkning av lejd
- Viss vågadministration samt upprättande av transportdokument och tullhandlingar
- Administrativt stöd till sektionschef, säljchef och regionchef i analys och utvecklingsarbete
- Säljstöd där vård av avtal & prislistor ingår
- Stöd till säljteamet i säljprocessen
- Stöd till vår kundtjänst


Personliga egenskaper
För att trivas i din nya roll behöver du god erfarenhet av administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter inom tjänsteproduktion. Som person är du noggrann samt har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt och självständigt sätt. Du har intresse, vilja och förmåga att ge service och du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt beteende. Du trivs i en miljö där dagen ibland blir helt annorlunda än du planerat och där många uppgifter ska lösas samtidigt. Du är kommunikativ och samarbetsorienterad men också strukturerad och tydlig. Naturligtvis är du intresserad av miljöfrågor.


Krav:
- Du behöver inneha körkort då du vid behov kan behöva besöka övriga tjänsteställen i avdelningen.
- Du är van att arbeta i olika datasystem och har goda IT-kunskaper på användarnivå.
- Du ska ha lägst 3-årig gymnasieutbildning; gärna med ekonomisk inriktning

Meriterande:
- om du har erfarenhet från avfalls eller transportbranschen.


Då detta är en hyrrekrytering kommer du den första tiden att vara anställd via oss på Uniflex för att sedan gå över till Ragn-Sells.
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så avvakta inte med din ansökan!




Du skickar din ansökan via vår hemsida www.Uniflex.se

Se till att eventuella referenser som finns namngivna i dina ansökningshandlingar har kännedom om att de finns med där och att de eventuellt kommer att bli kontaktade vid en eventuell rekryteringsprocess.
Vi ber dig att utelämna information om följande i dina ansökningshandlingar; etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackförening, hälsa eller sexualliv.


Uniflex är ett auktoriserat bemanningsföretag som arbetar med uthyrning och rekrytering.
Uniflex finns i Sverige, Norge, och Finland. I Sverige är vi drygt 3 000 anställda och finns på ett 40 tal orter. Vi är medlemmar i Almega Kompetensföretagen och Sveriges byggindustrier och har kollektivavtal med LO, Byggnads, Unionen och Akademikerförbunden. Uniflex är kvalitéts- miljö- och arbetsmiljöcertifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 samt OHSAS 18001.

På Uniflex ser vi våra medarbetare som vår viktigaste tillgång och därför erbjuder vi
• Kollektivavtal
• Tjänstepension
• Friskvårdsbidrag och andra personalförmåner
• Försäkringar
• Marknadsmässig lön
• Karriär och utveckling

Vi söker ständigt efter nya kollegor som arbetar i enighet med våra ledstjärnor affärsfokus, engagemang, glädje och ansvarstagande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina Haynes

Jonas Edberg

Emelie Willman

Lovisa Dahlqvist

Jennie Karlsson

Magnus Lantz

Jakob Roos
0708-146462
Eleonore Tapio

Silje Bergström Tronsmoen

Tina Häggström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Uniflex Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 juni 2020
  • Ansök senast: 13 juli 2020

Besöksadress

Stationsgatan 1
None

Postadress

Arenavägen 57
Stockholm Globen, 12107

Liknande jobb


16 april 2024