Arbeta som HR- koordinator

Arbeta som HR- koordinator

Arbetsbeskrivning

Regeringskansliets HR-enhet
Är du en strukturerad och självgående koordinator med gott omdöme som tycker om att ge god service och utveckla nya arbetssätt?

Då kan vi erbjuda ett utvecklade arbete i en händelserik miljö.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som koordinator på sektionen för Arbetsgivarpolitik är du en viktig del i att utveckla HR-arbetet i Regeringskansliet. Du diarieför och expedierar beslut, hanterar fakturor och post samt bidrar till struktur i vårt dokumenthanteringssystem. Du stöttar sektions- och förhandlingschef i exempelvis bokning av möten, förhandlingar med arbetstagarorganisationerna och konferenser. I rollen ingår också handläggande uppgifter inom HR-området. Eftersom HR strävar mot effektivitet, enhetlighet och digitalisering är det centralt att ta fram processer och utveckla arbetssätt och rutiner inom ditt ansvarsområde.

Du ingår i en grupp på 12 medarbetare med olika kompetens - analytiker, arbetsrättsjurister och arbetsmiljöspecialister. Du har ett nära samarbete med kollegor med liknande arbetsuppgifter på myndigheten. Det finns en viss möjlighet att arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du har gymnasieexamen och flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Kunskap inom HR och statlig förvaltning kan ge dig en kortare startsträcka och är därför meriterande. Du är duktig på Officepaketet.  

Dina egenskaper
Vi lägger stor vikt vid dina egenskaper och söker dig som är strukturerad, initiativtagande och serviceinriktad. Rollen förutsätter också uthållighet, gott omdöme och integritet. Eftersom du har många kontakter är det viktigt att du är duktig på att samarbeta med andra samtidigt som du kan ta eget ansvar.  

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde efter överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Intervjuer är planerade till vecka 35 och 36.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta sektionschef Linda Palmqvist 08-405 90 85. Fackliga kontaktpersoner är Jan Wahlström för ST och Johan Strokirk för Saco som nås på 08-405 10 00 och Lars Vestberg för Seko som nås på 08-786 62 98.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22 augusti 2022.


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023