Arbetsförmedlare Af Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanförs tusentals arbetssökande med arbetsgivare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett en viktig förnyelseresa mot en modernare myndighet. Är du rätt person att resa vidare med oss?

Rollen som arbetsförmedlare

Som arbetsförmedlare och statstjänsteman arbetar du hela tiden utifrån uppdrag som snabbt kan förändras och utvecklas. Det är därför viktigt att du lätt kan anpassa dig till förändringar och nya förutsättningar samt att du är strukturerad och kan prioritera i arbetet. Den miljö du arbetar i är kundintensiv och ställer höga krav på service, tydlighet och etik.

Arbetsförmedlingen Kundtjänst i Söderhamn är en av sju nationella kundtjänster inom arbetsförmedlingen. Arbetet som arbetsförmedlare innebär att ge arbetsgivare, arbetssökande och allmänhet över hela landet kvalificerad och snabb arbetsförmedlingsservice via framför allt telefon, e-post och internet. Arbetet omfattar ärendehandläggning, information, rådgivning och innebär bland annat bland annat att bistå arbetsgivare i deras rekryteringsprocess, att matcha arbetssökande mot arbete och att coacha dem i deras arbetssökande. I arbetet ingår dokumentation och administration i våra systemstöd.

Du ska ha god förmåga att kommunicera med människor, företrädesvis via telefon. Du känner dig bekväm med att kombinera service via telefon med att följa och informera om lagar och förordningar. I arbetet ingår att snabbt identifiera kundens behov och ge det som behövs utifrån Arbetsförmedlingens uppdrag.

Våra möten med kunder ska präglas av ett positivt bemötande, respekt och tydlighet. Du ställer dig bakom och arbetar utifrån Arbetsförmedlingens gemensamma värdegrund och är en god ambassadör. Du värdesätter olikheter och förstår hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra.

Våra öppettider är måndag till fredag kl. 08.00-20.00 och lördag till söndag kl. 09.00-16.00. Vi arbetar med flexibelt schema och dina arbetstider kan förläggas till såväl dagtid som kvällar och helger. Vårt arbete bedrivs i öppet kontorslandskap Grundläggande kvalifikationskrav



Högskoleutbildning om lägst 180 hp/120 p. Alternativt är du/har du varit anställd som arbetsförmedlare på Arbetsförmedlingen samt bedöms ha goda förutsättningar att leva upp till dagens krav på arbetsförmedlare



Minst två års arbetslivserfarenhet



Då vi arbetar med kommunikation och information krävs det att du har mycket goda kunskaper i att kommunicera på svenska i tal och skrift samt god läsförståelse



Kompetenskrav för rollen



Du är kundorienterad och inriktad på samarbete, dvs. du fokuserar på kunderna och kundernas upplevelse och lägger stor vikt och tid på kundvård och på att bygga långsiktiga relationer



Du är målinriktad och har en förmåga att arbeta resultatorienterat



Du är kommunikativ och lyhörd



Du är analytisk och har god förmåga att planera samt prioritera rätt saker i ditt arbete



Du är lugn och stabil i pressade situationer



Du har ett intresse för arbetsmarknadsfrågor och håller dig uppdaterad om vad som händer på arbetsmarknaden, inom politiken och i omvärlden Meriterande



Erfarenhet av kundkontakter på distans, exempelvis via telefon, e-post, chatt



Arbete inom annan myndighet



Goda kunskaper i någon/några av följande språk; tigrinja, arabiska, somaliska, ryska eller något av våra nationella minoritetsspråk. Övrigt Urvalet kommer att ske vid rekryteringsseminarium (pågår heldag) 31/8 och 1/9, du deltar endast en av dagarna.



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper eftersom du kommer möta arbetssökande som befinner sig i en förändringssituation och ha kontakter med arbetsgivare. Anställningen är på heltid men arbetstiden kan anpassas utifrån arbets­förmåga. Vi söker medarbetare för tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Välkommen med din ansökan senast den 28/8. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV, personligt brev samt betyg/intyg som styrker kraven på högskolepoäng och arbetslivserfarenhet i din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 6 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl. avtal, månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 8 augusti 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


28 oktober 2020

Customer Success Managers

Customer Success Managers

26 oktober 2020