Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Östersund

Arbetsförmedlingens Servicedesk söker nya kollegor i Östersund

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Enheten IT Infrastruktur och sektionen Support – Servicedesk
Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling.

Vi får arbeta med den senaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.


Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning

Vi på Servicedesk finns på tre orter: Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare som arbetar tätt i team över orterna. 

Vi som myndighet behöver anpassa oss och göra förändringar utifrån det läget vi är i nu, detta innebär också en del tekniska förändringar och förflyttningar som gör att våra kollegor behöver mer teknisk support än innan. Vi behöver därför fylla på med flera nya medarbetare för att täcka upp det behovet våra kollegor har så att dem får de bästa tekniska förutsättningarna för att hjälpa våra arbetssökande och arbetsgivare.

Placeringsort: Östersund

Vem söker vi
Vi söker dig som har en grundläggande förståelse för hur teknik fungerar och är nyfiken på att lära dig mer. Du behöver också ha förmågan att kommunicera på mottagarens villkor och sätta kunden/användaren i fokus.

I din roll som medarbetare på Servicedesk kommer dina arbetsuppgifter bestå av att hjälpa våra användare/kunder över telefon med teknisk support genom att försöka lösa så stor andel av ärendena direkt vid första kontakten. Du kommer också tillhöra en backoffice-grupp där ni arbetar med att lösa mer komplexa ärenden och mail. Vi vill dessutom att du reflekterar och är nyfiken på vad av det vi eller användaren/kunden gör idag som skulle kunna göras bättre imorgon för att hela tiden utveckla verksamheten och förbättra förutsättningarna för våra kunder/användare, detta tillsammans med dina kollegor och andra delar av verksamheten.

Arbetstiden är mellan 7.20–16.40 och vi har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Kvalifikationer
- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vem är du
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring


Övrigt
Du får intern grundutbildning, möjlighet till kompetensutveckling, friskvård, bra semesteravtal samt andra förmåner. Anställningen är på heltid men kan anpassas efter arbetsförmåga, anställningen är en tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.



Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 12/2 2020 märkt med Af-2021/0007 6928. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven för tjänsten.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Detta innebär att vi använder vetenskapligt förankrade urvalsmetoder och en strukturerad process för att bedöma vilken kandidat som är mest lämplig för tjänsten. Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan. 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024