Arbetsledare inom lokalvård till Sodexo i Motala!

Arbetsledare inom lokalvård till Sodexo i Motala!

Arbetsbeskrivning

OM TJÄNSTEN
Sodexo erbjuder ett varierat utbud av servicetjänster till organisationer inom privat och offentlig sektor och nu söker vi en arbetsledare för deras FM uppdrag inom Region Östergötland med placering i Motala. Som arbetsledare kommer du ansvara för uppdraget lokalvård som innefattar; lokalvård inom sjukhus, byggstädning, flyttstädning, smittstädning, patientnära städning, storstädning samt golvvård. Du kommer att ha ditt kontor på Lasarett i Motala samt ansvar för vissa verksamheter utanför sjukhuset.

I rollen som arbetsledare förvaltar och utvecklar du Sodexos uppdrag genom att ansvara för driftsfrågor inom verksamheten. Du kommer även att ansvara för ekonomi-, personal och arbetsmiljöfrågor. Du kommer att leda en grupp som idag består av ca 30 medarbetare där ditt ansvar är att leda, planera och fördela arbetet samt säkerställa en effektiv leverans av Sodexos tjänster. Det är även en roll med kundkontakt där du agerar lyhört för kundernas behov samt säkerställer att Sodexo fullföljer sitt uppdrag på bästa sätt. Du ingår i uppdragets ledningsgrupp och rapporterar till platschefen i Motala.

Du blir erbjuden


* Möjligheten att arbeta på ett värderingsstyrt bolag som fokuserar på samhällsansvar och hållbarhet
* En roll där du får bidra till att minimera smittspridningen och säkerställa att vården kan utföra sitt uppdrag på ett säkert sätt
* En spännande roll med stort ansvar där du får driva och utveckla Sodexos verksamheter inom sektionen
* Blir en del av en positiv och framåtsträvande organisation som präglas av medarbetare som är engagerade och delaktiga i verksamhetens utveckling


Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Sodexo.

ARBETSUPPGIFTER
* Ha operativt ansvar för driftledning, styrning och uppföljning av Sodexos uppdrag samt säkerställa ett effektivt användande av resurser


* Vidareutveckla och förbättra sektionens verksamhet samt säkerställa en god kvalitet i det dagliga arbetet
* Arbeta med kompetensförsörjning där du rekryterar, utvecklar och stöttar dina medarbetare
* Utbilda medarbetare enligt krav och regelverk samt genomför städkontroller tillsammans med kund
* Skapa och bibehålla goda relationer till Sodexos kunder
* Resultat - och budgetansvar inom din verksamhet


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avslutad gymnasieutbildning


* Har tidigare erfarenhet inom lokalvård samt utbildning inom kvalitetsstandard Insta 800
* Har erfarenhet från en roll med personalansvar, gärna inom offentlig verksamhet
* Har en god dator- och systemvana med goda kunskaper i MS Officepaketet, framförallt Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift
* Har B-körkort samt tillgång till egen bil
* Har svenskt medborgarskap, då uppdraget ställer krav på säkerhetsgodkännande


Det är meriterande om du:


* Har utbildning inom SiV samt dansk/svensk hygienstandard
* Har erfarenhet av resultatuppföljning och budgetarbete


Som person är du:


* Flexibel
* Problemlösande
* Självgående
* Serviceinriktad


Övrig information


* Start: Omgående eller enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid
* Arbetstider: Dagtid 6-15
* Placering: Lasarettet i Motala
* Övrigt: Det förekommer resor inom tjänsten till andra verksamheter i regionen
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Sodexos önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Sodexo grundades av fransmannen Pierre Bellon år 1966. Med hjälp av några tusen franska francs på fickan och stor entreprenörsanda startade han ett litet företag som levererade mat till företag i hans hemstad Marseille. Idag är Sodexo en av världens största arbetsgivare med verksamheter i 67 länder. Vi är världsledande inom Quality of Life Services vilket betyder att vi varje dag arbetar med målet att bidra till människors livskvalitet.

Genom över 100 olika tjänster effektiviserar och säkerställer vi att olika servicefunktioner fungerar på företag, sjukhus, skolor och andra arbetsplatser, t ex: lokalvård, arbetsplats-, måltidstjänster. Vi driver även hjälpmedels- och konferensverksamhet.

Vårt brinnande engagemang för hållbarhet, att utveckla våra medarbetare och främja mångfald är vida känt runt om i världen och har resulterat i en mängd prestigefyllda utmärkelser. I Norden omsätter vi 633 miljoner euors och sysselsätter 10 000 medarbetare. Det gör oss till ett av Nordens ledande Service Managementföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 22 februari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Enhetschef till Jonseredsgårdens äldreboende i Partille kommun

Enhetschef till Jonseredsgårdens äldreboende i Partille kommun

12 april 2024

Enhetschef Särskilt boende, Högalid

Enhetschef Särskilt boende, Högalid

15 mars 2024

Enhetschef Äldreomsorg

Enhetschef Äldreomsorg

29 februari 2024