Assistent till AG Advokat

Assistent till AG Advokat

Arbetsbeskrivning

AG Advokat är Sveriges ledande byrå inom entreprenad- och fastighetsbranschen. Våra medarbetare är specialiserade på juridiken inom dessa affärsområden och vi har lång erfarenhet av transaktioner, finansiering, byggprojekt, leveransavtal och tvister. Vi är idag cirka 80 medarbetare och sitter i NK-huset mitt i centrala Stockholm. Du kan läsa mer om oss här. (https://www.agadvokat.se/)

Vill du utveckla dina administrativa färdigheter i en professionell miljö med stark sammanhållning? Som assistent utgör du ett värdefullt stöd för våra jurister i det dagliga arbetet genom att ge administrativ support och service. Du kommer att ingå i assistentgruppen och även tillhöra en av byråns verksamhetsgrupper.

Dina arbetsuppgifter

- Fysisk och digital dokumenthantering, t.ex. kopiering och sammanställning av material
- Ärendehantering, t.ex. jävskontroll, upplägg och arkivering
- Arbete i Officepaketet inklusive AG:s mallar
- Extern kontakt med t.ex. myndigheter
- Korrekturläsning och transkribering
- Mötesplanering
- Systemstöd
- Informationssökning
- Fakturahantering
- Diverse utrednings- och granskningsarbeten


Din profil

För att trivas i rollen ser vi att du är i början av din karriär med några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller att du är utbildad paralegal. Du är en självständig, noggrann och ansvarstagande person som har en förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs med ett omväxlande tempo och är van vid att självständigt prioritera bland dina arbetsuppgifter. I rollen kommer du att ha flera kontaktytor, varför det är viktigt att du trivs i en serviceinriktad roll och har lätt för att bygga relationer och skapa goda samarbeten.

- Har cirka 1-3 års erfarenhet av liknande administrativ tjänst alternativt utbildning som paralegal
- Har mycket goda kunskaper i Officepaketet, främst Word och Excel
- Uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift


Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från advokatbyrå eller likartad konsultverksamhet.

Vi erbjuder

Hos oss ges du möjligheten att utveckla dina administrativa kunskaper i en omväxlande vardag på en av Sveriges ledande advokatbyråer tillsammans med ett professionellt och prestigelöst team. Arbetet sker på plats på vårt kontor i centrala Stockholm. På AG Advokat månar vi om att vara en arbetsplats med god stämning och en stark sammanhållning, eftersom vi är övertygade om att detta gynnar byråns verksamhet och långsiktiga utveckling. Vi har en prestigelös kultur med stark sammanhållning och många personalaktiviteter, såsom byråresa, sommar- och julfest samt regelbundna after works.

Tjänsten är en visstidsanställning på heltid fram till årsskiftet, med goda chanser till en tillsvidareanställning. Startdatum är så snart som möjligt.

Låter detta som något för dig?

Varmt välkommen att skicka in din ansökan innehållande CV, personligt brev, relevanta betyg och intyg. Ange gärna när du kan tillträda. Vi tillämpar löpande urval i denna rekryteringsprocess och välkomnar därför din ansökan snarast, dock senast 28 februari 2022.

Frågor om tjänsten besvaras av HR-koordinator Caroline Holmqvist på caroline.holmqvist@agadvokat.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mejl.

Jämställdhet och mångfald

AG ska vara en arbetsplats där medarbetarna trivs och där varje medarbetare har samma rättigheter, skyldigheter och möjligheter. (https://agadvokat.se/sv/om-oss/jamstalldhet-och-mangfald).

Kontaktpersoner på detta företaget

Josefin Clahr
072-512 42 33
Sofie Holmbring

Sofie Holmbring
072-239 96 43

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AG Advokat
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 30 juli 2022

Besöksadress

Regeringsgatan 38, Stockholm
None

Postadress

Regeringsgatan 38
Stockholm, 11156

Liknande jobb


ADMINISTRATÖR

ADMINISTRATÖR

22 april 2024

19 april 2024

22 april 2024

22 april 2024