Atria söker Demand Planner

Atria söker Demand Planner

Arbetsbeskrivning

”På Atria älskar vi god mat! Vi är stolta över att Sibylla, Ridderheims, Lithells, Lönneberga, Arbogapastej och många fler av Sveriges mest traditionsrika varumärken har samlats hos oss.

Vill du arbeta på ett ansvarstagande matföretag med spännande varumärken som ligger konsumenten varmt om hjärtat, är det hos oss du ska jobba!”

Nu har du chansen att bli en del av en spännande tillväxtresa hos Atria som Demand Planner. En roll där du får möjlighet att kombinera analytiskt tänkande och relationsskapande i en fartfylld arbetsmiljö!

Tjänsten är en direktrekrytering. Rekryteringsprocessen hanteras av AxÖ Consulting men du kommer att anställas direkt hos Atria.

Om Atria

Atria Sweden är inne i en spännande utvecklingsfas. Verksamheten växer inom flera delar av företaget och man arbetar med flera nya kunder, marknader och produkter. Sedan en tid tillbaka drivs olika utvecklingsprojekt inom Produktion Exellence. Projekten syftar till att förbättra tillgänglighet och minska svinn inom produktionen genom optimering av produktionsprocessen. Projekten innefattar allt ifrån implementering av nya processer och arbetssätt, till ökad tillgänglighet i maskiner och underhåll i produktion, till utveckling av medarbetare Som nästa steg i utvecklingen ligger planeringsprocessen (S&OP). Inom Supply jobbar ca.500-600 medarbetare beroende på säsong. Läs mer på https://www.atria.se/

Om rollen

Som Demand Planner ansvarar du för att upprätta kort- och långsiktiga prognoser för ett givet produktområde I detta arbete samarbetar du både med interna och externa parter med syftet att öka tillgänglighet, optimera lager, öka effektiviteten och minskakassationer. Vidare är du med i utvecklingen av avdelningen och samarbetet mellan Planering, Produktion, Logistik, Inköp, Marknad och Försäljning.

I rollen som Demand Planner kommer du bland annat att:

- Ta fram prognoser (upp till 18 månader) för givet sortiment
- Tillsammans med teamet analysera hur olika aktiviteter och kampanjer påverkar efterfrågan av produkterna.
- Stödja utvecklingen av Customer Supply Team.
- Leda Demand Review i S&OP processen ) inom ditt ansvarsområde
- Stödja Customer Service i deras kontakt med kunder.

Din profil

Vi ser att du som söker har en relevant eftergymnasial utbildning, eller en arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet inom Supply Chain och har tidigare erfarenhet av att arbetat inom FMCG-branschen. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet och ERP-system. Du kommunicerar flytande på svenska såväl som engelska.

Som person är du kommunikativ och förstår vikten av att samarbeta och skapa goda, långsiktiga relationer både internt och externt. Du har en god analytisk förmåga och arbetar systematiskt för att säkerställa att ni har ett korrekt underlag för beslut. Du är noggrann men kan samtidigt ta snabba beslut när det behövs. Du är också resultatorienterad och gillar att driva och implementera förändringsprocesser.

Information och ansökan

Låter det som ett spännande uppdrag? Skicka in din ansökan redan idag! Eller vet du någon som skulle passa ännu bättre? Tipsa dem gärna om tjänsten.

Sista ansökningsdag för denna tjänst är den 16 februari 2022. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Vi svarar gärna på frågor från dig. Ring eller mejla rekryteringskonsult Linda Axäng, linda.axang@axoconsulting.se tfn: 079-340 54 42. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Teknisk Projektplanerare

Teknisk Projektplanerare

3 april 2024