Avgiftshandläggare Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Livskraft, äkthet och närhet är kärnvärden i Härjedalens kommun

Livskraft - företagsamhet, nyfikenhet och utvecklingslust präglar näringsliv skolor, byar och föreningar. Äkthet - med naturen, kulturen och traditionen som utgångspunkt står Härjedalen för kvalitet, kunnande och hållbar utveckling. Närhet - Härjedalen ska präglas av värme, öppenhet och tolerans. Här får du möjlighet att göra skillnad och hjälpa andra.



Socialförvaltningens uppdrag vänder sig till personer som av olika anledningar inte klarar vardagen utan extra insatser. Det ingår i socialförvaltningens uppdrag att bedriva omsorg om ensamkommande barn- och ungdomar, äldreomsorg, omsorg om personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg samt hemsjukvård och rehabilitering. Socialförvaltningens arbete är reglerat av lagar och förordningar.
Gemensamt för alla verksamheter i förvaltningen är att arbetet bygger på möten med människor.

Arbetsuppgifter:
- Vi söker en avgiftshandläggare då en av våra nuvarande avgiftshandläggare kommer att gå i pension.
-
- Med utgångspunkt i socialtjänstlagen kommer du att handlägga, utreda, beräkna och ta beslut om avgifter i äldreomsorgens och LSS funktionsstöds verksamhet. I dina arbetsuppgifter kan ingå att hantera beslut som överklagas. I arbetet ingår att dagligen svara på frågor om avgifter och fakturor från enskilda.
-
- I dina arbetsuppgifter kommer också andra administrativa uppgifter att ingå samt uppgifter som du bedöms ha särskild lämplighet för utifrån din kompetens och dina personliga egenskaper

Kvalifikationer:
- Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning eller utbildning inom socialt arbete, administration eller ekonomi på högskolenivå.
-
- Du har ett vänligt bemötande, är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om siffror, har sinne för ordning och reda samt personlig mognad som innebär att du självständigt kan planera ditt arbete.
-
- Vi ser gärna att du har erfarenhet från arbete med verksamhetssystemen Treserva, ADITRO & TES

Utbildningsnivå:
- Gymnasium

Vi erbjuder:
- Tillträde 2017-04-01 eller enligt överenskommelse.
- Inför rekryteringsarbetet har Härjedalens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi avsäger oss vänligt men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande

Artiklar i detta ämnet

  1. Klientifiera arbetslösa

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Dillner Vestberg

Ledarna Ingrid Fahlström
0680-16278
Ledarna Eva-Lotta Lundin
0680-16280
SSR Anna Backlund-Larsson
070-6251841
Vision Catarina Månsson
0680-16352
Vision Lina Eklund
0680-16345
Anna Backlund-Larsson
0680-17659
SSR Ove Antonsson
0680-16137
VISION Catarina Månsson
0680-16352
Karolina Eriksson
0680-17723

Sammanfattning

Besöksadress

Medborgarhuset 84280 SVEG
None

Postadress

Medborgarhuset
SVEG, 84280

Liknande jobb


9 februari 2024

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

Kommunals a-kassa söker handläggare till kontoret i Härnösand

9 februari 2024

26 januari 2024