Avgiftshandläggare till Myndighetsavdelningen Omsorgsförvaltningen

Avgiftshandläggare till Myndighetsavdelningen Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med över 7 000 medarbetare. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag som ansvarar för det mesta av den samhällsservice som finns där du bor, till exempel förskola, skola, socialtjänst och äldreomsorg. Vår värdegrund förenar oss alla:

• Vi möter alla med respekt
• Vi kan jobbet
• Vi gör verksamheten bättre
• Vi skapar en hållbar framtid

I omsorgsförvaltningen är vi cirka 2 200 kollegor som jobbar för att ge bästa möjliga omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård.

Vi ska ge bästa möjliga service, omsorg och vård till kommunens invånare. För att lyckas med det behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!



ARBETSUPPGIFTER
Myndighetsavdelningen har i uppdrag är att utreda och fatta beslut om olika insatser för personer som behöver hjälp och stöd i sitt dagliga liv. Eftersom myndighetsavdelningens uppdrag är mångfacetterat arbetar flera olika yrkesgrupper på avdelningen. Här har vi ett gott arbetsklimat där vi ställer upp för varandra och behandlar varandra med respekt. För att lyckas med vårt uppdrag behöver vi kompetenta och engagerade medarbetare som trivs med att arbeta med människor och drivs av att utveckla verksamheten. Är det du? Sök tjänsten nu!

Vi söker nu en avgiftshandläggare till Myndighetsavdelningen i Omsorgsförvaltningen. Arbetsuppgifterna består av att handlägga vård- och omsorgsavgifter för de personer som är i behov av stöd enligt Socialtjänstlagen. Arbetet innefattar dagliga telefonkontakter med våra medborgare. Vi arbetar i verksamhetssystemen Procapita och Raindance.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning med god datorvana och som är positiv och flexibel. Du behöver vara en person som har ett bra bemötande och en god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom områdena ekonomi, myndighetsutövning eller förvaltningsrätt. Det är även meriterande med tidigare arbetslivserfarenhet som avgiftshandläggare eller administratör. Grundläggande kunskaper i officepaket krävs. God förmåga i svenska språket, både tal och skrift. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Rekrytering sker löpande.

För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister för enskild person enligt 9 § 1 st. Du hittar blankett för att beställa utdraget på www.polisen.se

ÖVRIGT
Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och utländsk bakgrund.

Du söker tjänsten genom länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

CV- och annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Einarsson
0470-436 42
Ann-Christin Karlsson
0470-79 68 56
Anna
0470-431 61
Kommunal Sydost
0470-415 04
Kristin Jeansson
0470-438 48
Johan Ragnarsson
0470-430 88
Kommunal Sydost
0470-415 04
Louise Loman
0470-79 66 78
Aida Basic
0470-432 07
Anna Lahger
0470-431 61

Sammanfattning

Besöksadress

Västergatan 17 B 35112 Växjö
None

Postadress

Box 1222
Växjö, 35112

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024