B2B Kundtjänstmedarbetare till Mölndal

B2B Kundtjänstmedarbetare till Mölndal

Arbetsbeskrivning

Brinner du för att ge utmärkt service och har tidigare arbetat inom kundbemötande eller service? Trivs du bra med att arbeta i en kontorsmiljö med ett nära team där servicen till kunderna har högsta prio? Då är det här möjligheten för dig, sök redan idag då vi arbetar med ett löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en kundtjänstmedarbetare som kommer förstärka deras kundsupportteam under sommaren 2022, det finns även goda chanser till förlägning efter sommaren.

Som kundtjänstmedarbetare kommer du att ingå i ett sammansvetsat kundtjänstteam på 10 personer med liknande roll som dig. Ni kommer vara ett team med det gemensamma målet att ge eminent service via olika kanaler som telefon, mail och chatt. En flexibilitet kring arbetstid finns då det med dialog med kunden bestämms om man skall arbeta 07:30-16:00 eller 08:00-16:30.

Som ny medarbetare får du under din första tid en introduktion av ansvarig chef. Introduktionen baseras på ett introduktionsschema som innefattar information om organisationen och medlyssning innan du börjar arbeta mer självständigt självklart alltid med teamet i ryggen. På företaget finns ett bra sammarbete med de andra avdelningar som har experkunskap inom olika frågor. Det erbjuds även utbildnignar kring deras sortiment internt eller med leverantörer för att kunna ge än bättre service.



Du erbjuds


* En tydlig onboarding på plats på företaget
* Möjlighet att utvecklas inom kundserviceyrket
* Ett gäng prestigelösa, lättsamma och varma kollegorText


Du kommer vara anställd hos oss på Academic Work men arbeta som konsult ute hos kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Vi ser att ditt intresse för hög kundnöjdhet är stort då du har god förmågan att sätta dig in i kundens perspektiv och drivs av att överträffa kundens förväntningar i varje kontakt. Ärenden som kommer in till kundtjänst innehåller bland annat frågor som rör företagets produkter och kundens beställningar. Du kommer även arbeta i olika datorsystem.


* Besvara samtal och mail från företagskunder inom både privat och offentlig sektor
* Hantera företagets chattfunktion som går via företagets hemsida


VI SÖKER DIG SOM
- Talar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska då det kan förekomma i arbetet
- Har tidigare erfarenhet från kundtjänst eller annat servicerelaterat yrke

Vi ser gärna att du har ett intresse och en förmåga att sätta dig in i och lära dig nya system.



Meriterande


* God systemvana
* Kunskaper i SAP


Som person är du


* Serviceinriktad
* En problemlösare
* Självgående


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Mölndal


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 20 juni 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024

Deltidsjobb inom kundservice

Deltidsjobb inom kundservice

15 april 2024

Kundservice

Kundservice

19 april 2024