B2B säljare sökes till American Express

Arbetsbeskrivning

Nordic Retail Group (NRG) är en av Nordens ledande retail byråer. Vi söker nu för kunds räkning B2B säljare att jobba för American Express. Projektet planeras starta i november/december och tillsättas omgående.

I arbetet kommer man att bearbeta retailers och andra återförsäljare i Stockholms innerstad för att kunna erbjuda American Express betallösning till sina kunder.

Vi tror att du som söker har några års erfarenhet av försäljning sedan tidigare gärna inom tjänsteförsäljning eller liknande alternativt vana att arbeta ute på fältet eller i butik/restaurang med dina kunder.

Om American Express

American Express är ett multinationellt företag med en stark franchise- och kundportfölj i Norden. American Express har för närvarande cirka 500 tusen användare av deras produkt.

Dina arbetsuppgifter

- Boka in säljmöten med återförsäljare
- Besöka kunder och sluta avtal med återförsäljare
- Sälja in Amex betallösning
- Dagliga rapporteringar om antal besök, sälj och återbesök


Din bakgrund

Vi söker dig som:

- Har några års erfarenhet av B2B eller liknande
- Har dokumenterad säljerfarenhet och förmåga att nå sälj mål
- Har erfarenhet av att jobba i butik eller restaurang
- Talar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Det är meriterande om du även talar andra språk.
- Universitetsutbildning eller motsvarande inom ekonomi är meriterande


Personliga egenskaper:

- Tydlig hunterprofil
- Har förmåga att förhandla och övertyga andra
- Starkt driv och ägarskap
- Kan jobba självständigt och är säljdriven
- Utåtriktad individ som gillar relationsbyggande
- Tävlingsmänniska


Vi erbjuder

- En plats i ett fantastiskt team
- Fast lön + bonus
- Schyssta pensionsvillkor och försäkringar
- Löpande coachning


Övrigt

- Omfattning: Heltid, 100%, tillsvidare med provanställning
- Start: omgående
- Plats: Stockholm


Tjänsten beräknas tillsättas snarast därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till: Johan Åberg aberg@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder.

Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Liknande jobb


Account Manager

13 april 2021