Backoffice / administratör till Outokumpu

Arbetsbeskrivning

Backoffice / administratör till Outokumpu
Outokumpu är världsledande inom rostfritt stål. Kunder i ett stort antal branscher använder våra rostfria stålprodukter och tjänster över hela världen. Materialet är helt återvinningsbart, underhållsfritt, samt mycket starkt och hållbart. Rostfritt stål är en av de viktigaste byggstenarna för en hållbar framtid. Outokumpu har cirka 15 000 anställda i mer än 40 länder. Koncernens huvudkontor ligger i Esbo, Finland. Outokumpu är listat på NASDAQ OMX Helsingfors. www.outokumpu.com [ http://www.outokumpu.com/ ]

Uppdragsgivare: Randstad

Ort: Eskilstuna

Omfattning: Visstidsanställning för omgående behov och till en början till och med 171231.

Arbetsbeskrivning
Outokumpu söker nu en person som ska arbeta på back office inom supply chain på Siten i Nyby, Torshälla. Här kommer du att ingå i ett team om 4 som ansvarar för att vara en länk mellan produktionsenheten och säljbolagen som finns i hela världen. I ditt dagliga arbete ingår orderhantering, bevaka order, informera säljbolagen om eventuella förseningar samt att säkerställa att leveranser sker inom given tid.

Vidare ingår det att uppdatera och informera säljbolagen om tillgängliga produkter, kapacitet i verk, ledtider, order, kvantiteter och utnyttjandegrader utifrån givna varmbandsbredder.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasieutbildning med relevant inriktning. Du har några års arbetslivserfarenhet och det är meriterande om detta är från tillverkande industri. Teknikintresse och kunskap om rostfritt stål kan vara en fördel för att trivas i rollen. Vi ser gärna att du har arbetat i SAP. Eftersom engelska är koncernspråk och mycket av tjänsten innebär kontakter med säljbolagen runt om i världen är det ett måste att ha mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift.

För den här typen av tjänst är det ett krav att du har en hög känsla för service, att du trivs i en miljö där du jobbar i team och vill ha ett arbete med mycket kontakt med människor via telefon och mail. Du är strukturerad, driver och tar initiativ. Vidare är du en person som ser positivt på förändringar och vill ha ett arbete där dator och telefon är dina främsta arbetsredskap.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2017-02-23, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Martin Sjögren | martin.sjogren@randstad.se [ mailto:martin.sjogren@randstad.se ] |

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 23 januari 2017

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024