Bemanningsansvarig till kontoret i Sundsvall

Bemanningsansvarig till kontoret i Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Lystra personlig assistans bygger på erfarenhet, kunskap, medvetenhet och trygghet.

Genom att handplocka personal och samarbetspartners med unik kompetens skapar Lystra den trygghet som ger förutsättningar för en kvalitativ personlig assistans. Vi vet att personalen är vår största och viktigaste resurs och att det är vår uppgift som arbetsgivare att ge alla rätt förutsättningar för att utföra sitt arbete. Lystra personlig assistans skapar kvalitet genom tillit och trygghet för kund och personal. Den tilliten och tryggheten skapar vi genom att respektera varandra och varandras värderingar.

För alla har rätt att leva, inte bara överleva.

Vi söker nu en bemanningsansvarig till kontoret i Sundsvall. Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6-månaders provanställning, tillträde så snart som möjligt.

Befattningsbeskrivning

Som bemanningsansvarig ansvarar du för att säkerställa akut bemanning samt planerad ledighet hos våra kunder. I det ingår bland annat schemaläggning och att i samråd med kundansvarig annonsera och vara behjälplig i olika rekryteringsprocesser. Du som söker tjänsten har ett stort intresse och en god förståelse för vad det innebär att arbeta med människor. Du delar vår värdegrund, att alla människor är lika värda, och att vi strävar efter att nå bästa livskvalitet utifrån individens förutsättningar.

Kvalifikationer

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att arbeta med rekrytering alternativt bemanningsplanering. Det är meriterande om du har en personalvetarutbildning eller annan motsvarig utbildning som vi bedömer som likvärdig. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom LSS-verksamhet och/eller personlig assistans samt har god datavana.

Personliga egenskaper

Vi söker dig med god förmåga att skapa relationer och som har ett serviceinriktat förhållningsätt. Du är lösningsorienterad i ditt sätt att tänka och räds inte för nya utmaningar. Du förväntas ha en god kommunikationsförmåga både i tal och skrift.

Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta antingen vår bemanningschef Christina Melin, alternativt biträdande verksamhetschef Amanda Näs. För anställningsfrågor kontakta Jesper Gullstrand, HR-chef. Ovanstående kontaktpersoner nås via Curira Groups växel 010-788 12 80.

Ansök senast den 28 februari. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningsdatum löpt ut. Utdrag från belastningsregistret är ett krav för anställning.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lystra personlig assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2022
  • Ansök senast: 28 februari 2022

Liknande jobb


Vi söker en rekryterare

Vi söker en rekryterare

15 mars 2024

HR Assistant

HR Assistant

14 mars 2024

13 mars 2024