Bemanningschef till Hemfrid i Stockholm

Bemanningschef till Hemfrid i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Som Bemanningschef får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på kundservice, försäljning och ledarskap, låter det intressant? Läs mer nedan!



Dina arbetsuppgifter

I rollen som Bemanningschef för affärsområde engångs-/flyttstädning kommer du arbeta i nära samarbete med dina kollegor där du stöttar upp i flera av Hemfrids områden i Stockholm. Du stöttar dina kollegor i deras ansvar för områdets Hemfridare (städare) och ansvarar tillsammans med dina kollegor att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att vara behjälplig med att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Du har direktkontakt med Hemfrids kunder, är behjälplig med ansvaret för områdets kostnader, resursplanering och schemaoptimering. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Bemanningschefer. På sikt är målsättningen att du kommer att ansvara för ett eget område.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personal

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Stockholmsområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Schemaläggning och bemanning
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice/Försäljning

Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som:

- Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer
- Omsättning och TB
- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet


Måltal och uppföljning

- Omsättning och TB
- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att teamet ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och lösningsfokuserad. Du bör trivas i ett dynamiskt bolag i tillväxtfas och kunna fatta snabba och smarta beslut.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet av en roll som ledare/chef
- God erfarenhet från service och försäljning
- God kunskap i att analysera KPI:er och data, då målsättningen är att du på sikt ska äga budgeten för ett eget område och ansvara för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Bemanningschef räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Bemanningschef är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids huvudkontor ligger vid Mariatorget i Stockholm (under den rådande pandemin förläggs visst arbete hemifrån).

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Vi välkomnar nu din intresseanmälan inför framtida behov, och ser fram emot att läsa din ansökan.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Mimmi Nobel: mimmi.nobel@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 300 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 juni 2021
  • Ansök senast: 29 augusti 2021

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


13 mars 2024

Socialchef

Socialchef

6 februari 2024