Bid Manager med vinnarmentalitet sökes till oss själva på Perido!

Bid Manager med vinnarmentalitet sökes till oss själva på Perido!

Arbetsbeskrivning

Är du en arbetsglad person med ett utpräglat sinne för affärer som kan uttrycka dig knivskarpt i skrift? Har du en stark analytisk och strategisk förmåga som kan hjälpa dig när du tar dig an anbud? Då är det dig vi letar efter!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu efter en person som vill axla rollen som anbudsansvarig. Vi sitter i ljusa lokaler intill Slussen, i centrala Stockholm med stans bästa utsikt. Hos oss får du drivna och stöttande kollegor i en företagskultur där man uppmuntrar utveckling och initiativtagande. Vi har alla olika bakgrund vilket bidrar till kreativiteten, stämningen och resultaten.
Vad innebär rollen?
Du kommer att ansvara för hela anbudsprocessen, från bedömning av förfrågningar till skapandet av färdiga anbud. Här är det viktigt att du kan plocka ut det som är betydelsefullt i en stor mängd information, utveckla och ta fram texter till anbuden, samt kvalitetssäkra dessa. Du arbetar självgående men även i samråd med andra, exempelvis våra två största avdelningar; Sälj- & Leveransavdelningen samt Rekryteringsavdelningen. Med fokus på att sälja in vår organisation på ett kreativt och intresseväckande sätt hoppas vi att du förstår vikten av en snyggt utformad och välskriven text. Ditt sinne för detaljer får du användning för då du letar styrkor och svagheter i våra egna såväl som konkurrenters material.
Vilka egenskaper krävs?
Vi tror att du har erfarenhet av självständigt anbudsarbete samt att projektleda både privata och offentliga upphandlingar. Det krävs att du är en ambitiös person som ser till att allt du lämnar ifrån dig håller hög kvalité. Du bör ha ett gott affärssinne samt ett genuint intresse för det skrivna ordet. Som du kanske redan har förstått vill vi ha dig som är driven! Vi vill inte bara lämna in anbud, vi vill lämna in de vinnande anbuden!
Låter detta som en tjänst för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
Varför Perido?
Vårt huvudkontor består av ett härligt gäng som brinner för att matcha arbetsgivare och konsult. På kontoret har vi nära till skratt, men hur mycket vi än gillar att umgås med våra kollegor så ogillar vi övertid. För oss är det viktigt att du har en stimulerande arbetsdag och att du liksom oss vill prestera den tiden du är på kontoret, för att sedan ha tid över till att göra andra saker. Givetvis har vi kollektivavtal, friskvårdsbidrag och uppmuntrar till fysisk aktivitet i form av entré till ett flertal motionslopp. Våra ledord I Perform Rise Do with You sammanfattar våra värderingar. De finns med i allt vi gör och hjälper oss att nå vår vision att alla trivs och är engagerade på jobbet.
Vi söker dig som har:
· Minst ett par års erfarenhet av arbete med anbudsprocessen i sin helhet
· Erfarenhet av att arbetat med avtal
· Erfarenhet av att leda och driva projekt
· Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift även på engelska
Plus i kanten:
· Relevant akademisk examen (juridik, ekonomi, journalistik eller motsvarande)
· Kunskap om lagen om offentlig upphandling (LOU)
Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidare med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänsten referensnummer 31858 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter. Vi tycker om att arbeta med människor och har lång erfarenhet av att hjälpa såväl privata som offentliga organisationer med kompetensförsörjning. Vi brinner för det vi gör och arbetar på ett engagerat sätt vilket gör att vi hittar snabba och välanpassade lösningar. Vi utvecklas genom att utbyta kompetenser och erfarenheter med varandra och genom att våga utmana oss själva. Vi som arbetar på Perido är starka individer som gör skillnad. Att vi alla är så olika men har samma gemensamma drivkraft - att hitta spännande karriärvägar och matcha våra konsulter med rätt roll och rätt organisation - gör att vi är kreativa, har roligt och uppnår fina resultat tillsammans!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 september 2020
  • Ansök senast: 11 oktober 2020

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Bid Manager & Innesäljare

16 oktober 2020

Bid Manager & Innesäljare

16 oktober 2020