Biståndshandläggare, socialpsykiatri och LSS

Biståndshandläggare, socialpsykiatri och LSS

Arbetsbeskrivning

Ref: 20210988

Arbetsuppgifter
Vi söker nya kollegor som kan hjälpa oss då vi nu står inför byte av verksamhetssystem som kommer att innebära utökat administrativt arbete. Som biståndshandläggare vid funktionsstödsförvaltningen arbetar vi utifrån Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och Socialtjänstlagen (SoL). Biståndshandläggare inom socialpsykiatri och LSS ansvarar för att utreda, bedöma behov och fatta beslut om rätten till insatser enligt SoL och LSS. Som ansvarig handläggare följer du upp fattade beslut genom personliga möten med såväl den enskilde som med anhöriga, andra myndigheter och vårdgivare.

Kvalifikationer
Vi söker dig med socionomexamen eller annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer lämplig, samt dig som har ett brinnande intresse för personer med funktionsnedsättningar. Du har goda kunskaper i tillämpning av aktuell lagstiftning. Erfarenhet av myndighetsutövning är ett krav.

Som person är du prestigelös, har en positiv inställning, är trygg i dig själv och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter, är bekväm med att fatta beslut enligt tillämplig lag och uppnår resultat. Vi söker därför dig som har en god förmåga att organisera och strukturera ditt arbete på ett självständigt sätt och som har vana av att arbeta med komplexa frågeställningar. 

Vidare krävs datorvana samt god förmåga att uttrycka sig i svenska språket, både i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetssystemet ProCapita, LifeCare handläggare och IBIC. Körkort är inte ett krav, men  meriterande.  

Tillsammans arbetar vi för en god arbetsmiljö där din medverkan ses som värdefull. Vi erbjuder dig ett intressant och stimulerande arbete där du får möjlighet att bidra med din kompetens och erfarenhet. Du kommer att erbjudas ärendehandledning av förvaltningens egen jurist och förste biståndshandläggare. Vi månar om vår personal med kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, möjlighet till semesterdagsväxling och ett bra flexavtal.

Om arbetsplatsen
I funktionsstödsförvaltningen arbetar drygt 2400 medarbetare med att tillsammans skapa och utveckla ännu bättre stöd och service till personer med funktionsnedsättning. Våra verksamheter finns inom LSS, socialpsykiatri, personlig assistans, ledsagare och avlösare. Även svårt sjuka barn som vårdas i hemmet ingår i vårt uppdrag. Vi arbetar för allas rätt till god hälsa, möjlighet till arbete och sysselsättning och att kunna delta i samhället utifrån sina förutsättningar. Var med och skapa ett meningsfullt och gott liv för Malmöbor med psykisk, intellektuell eller fysisk funktionsnedsättning!

I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Information om tjänsten
Anställningsform: 3 visstid, minst 6 månader och 1 tidsbegränsat vikariat, 1 år.
Omfattning: heltid                                      
Antal tjänster: 4                                         
Tillträde: enligt överenskommelse  

Vi tillämpar löpande urval, välkommen med din ansökan redan idag!             

Övrigt
Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov. Befattningen ledigförklaras under förutsättning att den ej behöver tas i anspråk av i kommunen redan anställd personal. Dina ansökningshandlingar är allmäna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. 

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor som specifika jobb besvaras av kontaktpersonen som anges i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 4 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 april 2021
  • Ansök senast: 4 maj 2021

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


Biståndshandläggare SoL

5 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

28 mars 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024

Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

3 april 2024