Bli teamets nya tekniska stjärna på Division X!

Bli teamets nya tekniska stjärna på Division X!

Arbetsbeskrivning

Är du tekniskt intresserad och drivs av att lära dig mer inom felsökning? Nu söker Telias Division X en person till deras tekniska support. Du arbetar business-to-business med en stor variation av ärenden. Låter det intressant? Processen förväntas gå fort så se till att skicka in din ansökan omgående.

OM TJÄNSTEN
Division X arbetar med Smart Public Transport och har bland annat enheter i kollektivtrafik, men även i hiss och fastigheter. Till en början kommer du börja med enklare ärenden för att sedan ta sig vidare till mer avancerade kunder och ärenden. Har du rätt driv finns stor möjlighet att snabbt växla upp tempo och komma in i en mer senior roll med djupare felsökningar.

Du blir en del av ett tight team på 8 personer som besitter både senior och mer junior kompetens. Enligt dem är det roligaste med tjänsten att det finns hur mycket som helst att lära sig! Det finns ärenden som är lika och ärenden som är helt annorlunda, så det gäller att man tänker lite utanför boxen ibland för att lösa vissa problem. Samtidigt som man ska kunna hålla flera bollar i luften och växla mellan ärenden när det behövs.

Till en början är detta ett konsultuppdrag, men på sikt är planen att du blir direktanställd av Telia, så länge samarbetet flyter på bra.

ARBETSUPPGIFTER
* Tekniskt felsöka hård- och mjukvara för Division X lösningar
* Hantera incidenter och förfrågningar via de kanaler som används
* Registrera och hantera inkomna eskaleringar
* Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar
* Följa uppsatta rutiner och arbetssätt samt föreslå och aktivt medverka i att förbättra arbetssätten i teamen
* Kontinuerlig dialog och nära samarbete med interna intressenter, såsom exempelvis utvecklare, produktägare, sälj och projektledare

VI SÖKER DIG SOM
* Har en akademisk utbildning inom IT eller motsvarande erfarenhet av tekniskt support
* Har ett genuint tekniskt intresse


* Vi ser det som mycket meriterande om du har kunskap inom Linux


Om du har erfarenhet av en supportroll - Se till att tydliggöra i din ansökan vad du specifikt fått göra i rollen.

Som person är du:


* Flexibel
* Kommunikativ
* Problemlösande


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Telias önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om Division X här.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 mars 2021
  • Ansök senast: 6 april 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024