Boendedministratörer till Bokningscentralen

Boendedministratörer till Bokningscentralen

Arbetsbeskrivning

Ref: 20201744 Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att boka boendeplatser, att utifrån placeringsunderlag i Procapita, matcha sökandes behov med rätt boende. Boendeadministratörerna ansvarar för att granska fakturor från boendebokningar. En stor del av administrationen utförs i Office 365 Share Point. Arbetet innebär ett nära samarbete och kommunikation med biståndshandläggare, boendeverksamheter och andra samarbetsparter. En annan del i uppdraget är att utföra regelbundna kvalitetskontroller i de boendeverksamheterna som anlitas. Kvalitetskontrollerna kommer att göras genom besök på plats i boendena för teknisk tillsyn av lokaler, brandskydd och säkerhet.

 

Kvalifikationer
Du ska ha gymnasieutbildning och minst tre års yrkeserfarenhet inom något av följande områden:
- administration, kundtjänst/service, ekonomi, bokning eller kvalitetsuppföljning alternativt erfarenhet från fastighetsbranschen.

Vidare ska du ha mycket goda datorkunskaper och erfarenhet av att arbeta i olika datorprogram/system. Kommunikation kommer att bestå av telefonsamtal och mail och det är därför viktigt att du kan uttrycka dig på ett mycket bra sätt i tal och skrift på svenska. B-körkort för manuell växellåda är meritande.

Det är meriterande om du har en vidareutbildning inom administration eller ekonomi.

Vidare är det positivt om du har erfarenhet av:

- boendebokning

- arbete inom hemlöshetsområdet eller socialt arbete

- arbete med lokaltillsyn, kvalitetsuppföljning, fastighets- och lokalförvaltning

- att arbeta i Procapita och Ekot

Vi söker en lagspelare som med lätthet samarbetar i såväl liten grupp som med socialtjänsten i övrigt och andra samarbetsparter. En stor del av arbetet förutsätter en kvalitetsmedvetenhet och noggrannhet och därför behöver du vara duktig på att arbeta strukturerat med arbetsuppgifter i en verksamhet som är präglad av utveckling och förändring. 
Tempot kan vara högt och det ställer höga krav på stabilitet, flexibilitet och ett lösningsorienterat arbetssätt i arbetsuppgifter gentemot såväl samarbetsparter som kollegor. 
Du ska vara serviceinriktad och relationsskapande, tycka om att ta ett stort ansvar både för dina egna och gruppens arbetsuppgifter. Verksamheten kommer fortsätta att utveckla nya arbetssätt för att möta de behov som uppstår i vår organisation. Arbetsgruppen består av kunniga och ansvarstagande medarbetare som tillsammans med chef skapar ett arbetsklimat med mycket arbetsglädje!

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

 

Om arbetsplatsen
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka?

Vid Sveriges största arbetsmarknads- och socialförvaltning jobbar 2500 medarbetare varje dag för att stärka Malmöbor. Tillsammans med Malmöborna vill vi öka möjligheterna till egen försörjning, minska hemlöshet, bidra till att barn och unga ska få bra uppväxtvillkor och verka för att nyanlända ska få goda förutsättningar. Det är ett viktigt och roligt arbete, men långt ifrån enkelt. Sök jobb hos oss, du kommer att göra skillnad.

Bokningscentralen är en verksamhet som startades upp 2018 och ingår i avdelningen Boende, tillsyn och service i enheten Boende och stöd. Bokningscentralens huvuduppgift, som är på uppdrag av socialtjänsten, är att boka boendeplatser till ensamstående och familjer som är hemlösa samt att ansvara för kvalitetsuppföljning av de verksamheter och boenden som Malmö stad anlitar.

Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 2
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

 

Övrigt
Vi kommer att påbörja intervjuer i början av september. 

Dina ansökningshandlingar är allmänna handlingar och hanteras enligt offentlighetsprincipen. Det innebär att vi inte behandlar din jobbansökan konfidentiellt. Har du beslut om skyddade personuppgifter ber vi dig kontakta annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.

Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta nämnda kontaktpersoner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Anders Färemo

Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros

Rekryteringskonsult Johanna Andersson

Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Malmö stad
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 augusti 2020
  • Ansök senast: 21 augusti 2020

Besöksadress

August Palms plats 1 20580 Malmö
None

Postadress

August Palms plats 1
Malmö, 20580

Liknande jobb


17 april 2024