Brand Manager till välkänt internationellt varumärke

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.

Om kunden:

Företaget är multinationellt med 73 företag och 20 produktionsanläggningar inom koncernen. Det startades i Italien under 1940-talet och är än idag ett familjeföretag. Genom ständiga investeringar i utveckling och produktutveckling har företaget idag en ledande position inom livsmedelsbranschen.

Koncernens omsättning var 8.1 miljarder euro under 2013. Företagets engagerade 24 800 medarbetare, tillsammans med starka och välkända varumärken, är nycklarna för företagets framtida satsningar och framgångar.

Företaget söker nu efter en Brand Manager till deras skandinaviska huvudkontor i Malmö. Uppdraget är ett föräldravikariat som sträcker sig över 1 år.

Som Brand Manager inom skandinaviska marknaden ansvarar du för kampanjplanering inom retail där du utvecklar och genomför aktiviteter för att höja säljvolymer och marknadsandelar för dina varumärken.

Du tar fullt operationellt ansvar för kampanjerna där du hanterar leverantörskontakter och briefar art directors för att utveckla kampanjmaterial. Du kommunicerar och synkroniserar även med interna parter såsom Trade Marketing- och säljteamet, för att säkerställa effektiva och koordinerade kampanjer.

Vidare arbetar du proaktivt för att hålla dig uppdaterad angående varumärkesstatus och marknader. En viktig del blir att samla in och dela relevant marknadsinformation från interna samarbetspartners. Du säkerställer också att relevanta interna samarbetspartners hålls uppdaterade, vilket du exempelvis gör genom att hålla presentationer om produkter, kampanjer och märkesstatus.

Du arbetar även administrativt i affärssystemet SAP för att säkerställa att dina kampanjprodukter med tillbehör ingår i företagets globala planering.

Arbetsuppgifter:

Som Brand Manager inom skandinaviska marknaden ansvarar du för kampanjplanering inom retail där du utvecklar och genomför aktiviteter för att höja säljvolymer och marknadsandelar för dina varumärken.

Du tar fullt operationellt ansvar för kampanjerna där du hanterar leverantörskontakter och briefar art directors för att utveckla kampanjmaterial. Du kommunicerar och synkroniserar även med interna parter såsom Trade Marketing- och säljteamet, för att säkerställa effektiva och koordinerade kampanjer.

Vidare arbetar du proaktivt för att hålla dig uppdaterad angående varumärkesstatus och marknader. En viktig del blir att samla in och dela relevant marknadsinformation från interna samarbetspartners. Du säkerställer också att relevanta interna samarbetspartners hålls uppdaterade, vilket du exempelvis gör genom att hålla presentationer om produkter, kampanjer och märkesstatus.

Du arbetar även administrativt i affärssystemet SAP för att säkerställa att dina kampanjprodukter med tillbehör ingår i företagets globala planering.

Profil:

Utbildning/Erfarenhet: Kompetens och erfarenhet inom marknadsföring, förvärvad genom arbetslivserfarenhet eller högskoleexamen (marknadsföring/företagsekonomi)
Systemkrav: MS Office, i synnerhet MS Excel och MS Powerpoint
Språkkrav: Flytande svenska (eller danska) och engelska på affärsnivå, både i tal och skrift
Meriterande: Erfarenhet från branscher inom FMCG. Kompetens inom affärssystemet SAP.

För att lyckas i rollen har du starka projektledaregenskaper och kan på ett framgångsrikt sätt hantera flera parallella projekt. Du är en god kommunikatör och anpassar din kommunikation (serviceinriktad/informativ/rak) beroende på situation och målsättning. För dig är det naturligt att arbeta i internationell miljö för du både förstår och uppskattar kulturella skillnader, både i ledarskap och uppförande. Vidare har du en stark analytisk och strategisk förmåga som du kombinerar med en handlingsinriktat förhållningssätt till dina uppgifter. Den rätta kandidaten är även noggrann och detaljorienterad, som sätter stort värde på korrekta siffror.

Övrig information:

Info: Vi gör löpande urval så vi rekommenderar starkt att du skickar in din ansökan snarast möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Start: Ungefär 1:a juni 2015
Plats: Malmö, beläget nära centralstationen
Lön: Fast lön
Kontakt: Bravura, tel. 040-617 05 50
Sökord: marknadsföring, varumärke, varumärkesstrategi, marketing, brand, brand management, FMCG, Retail, confectionary, Malmö, Skåne

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Visstidsanställning

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


6 augusti 2020

5 augusti 2020

4 augusti 2020

3 augusti 2020