Business Controller sökes till amerikansk koncern i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

.

/>Kollmorgen är en världsledande leverantör av styr- och navigeringslösningar för mobila robotar och AGVer (Automated Guided Vehicle). Vår plattform, NDC Solutions, innehåller det du behöver för att automatisera ett fordon - hårdvara, mjukvara, navigering samt verktyg för diagnostik och underhåll. Vi har en installerad bas på 20 000 fordon som har levererats via vårt globala partnernätverk. Vi ägs av Fortive Corporation, ett bolag noterat på NYSE, som har 24 000 anställda med en omsättning på 6,2 miljarder USD. Besök oss gärna på http://ndcsolutions.com. I Göteborg sitter vi i nya, fräscha lokaler i Mölndal. Vi växer och utvecklas ständigt och söker nu tillsammans med Oddwork en Business Controller!

Om tjänsten som Business Controller
Som Business Controller kommer du att löpande samla in data och analysera denna från bolagets olika verksamhetsområden och sammanställa i rapporter. Du kommer att arbeta med prognostisering, resultatuppföljning, bevakning av lönsamhet samt ansvara för vidareutveckling av processer och rutiner inom ekonomistyrning. Vi tror att du är en person som gillar att skapa personliga relationer då du kommer att bli ansvarig för Cash Management och därigenom ha löpande kontakt med bolagets kunder. Bolaget tillhör en amerikansk koncern och kraven är höga på att rapportering sker korrekt och i rätt tid. I takt med att du lär dig bolagets processer och rutiner kommer du att få alltmer avancerade arbetsuppgifter som driver din personliga utveckling framåt. Du kommer också vara ett stöd till Produktledningen med finansiella analyser av befintliga och framtida produkter och tjänster samt finansiell syn på marknadsdata .

Du kommer att rapportera till bolagets CFO och kommer att ingå i ett team om fyra personer.

Vi söker dig som…
… har en Bachelor- eller Masterutbildning inom ekonomi med tre till fem års erfarenhet av controller arbete. Du har goda kunskaper i att genomföra finansiella analyser samt är en erfaren användare av Microsoft Excel. Vidare är  det en fördel om du är van att jobba i en internationell miljö.
Vårt krav är att du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
 
Som person är du orädd, lyhörd och flexibel. Du har ett bra siffersinne och tycker att det är viktigt att arbetet alltid blir korrekt utfört. Du tycker om att ha ordning och reda och är en positiv person som har lätt för att lära och ta in information. Du är analytisk, strukturerad, proaktiv och hanterar stress väl. Du trivs med att arbeta både självständigt och i team,  är målinriktad och levererar alltid hög kvalitet. Du har en hög social kompetens och god kommunikativ förmåga och du ser positivt på att jobba i en amerikansk koncern. Du vill också vara en del av vår spännande resa, där nya saker sker varje dag.
Denna process är en rekrytering där du efter avslutad rekryteringsprocess blir
anställd hos Kollmorgen Automation AB.

Vad Kollmorgen erbjuder dig
Kollmorgen är ett bolag som ser stort värde i att få möjligheten att arbeta med talangfulla, kompetenta och dynamiska medarbetare. Vi genomsyras av en entreprenöriell anda som ger anställda utrymme att komma med nya idéer och förslag som kan utveckla verksamheten och våra processer. Läs mer om Kollmorgen här!

START: Omgående
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Talent Manager Jennifer Eriksson, jennifer@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2017-01-11

Är detta du? Skicka in din ansökan med CV omgående då platsen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag! Vi ser fram emot att höra av dig. 
Oddwork startades av tre studenter utifrån Handelshögskolan i Göteborg 2011. Vi kopplar samman talanger med företag över hela Sverige inom försäljning, ekonomi och kundtjänst. Vi lever utifrån att personlighet är A & O och att människor är bäst på det man verkligen brinner för. Därför vill vi på Oddwork alltid veta vem du är, vad du vill och framförallt vad du brinner för! Det är så vi kopplar samman rätt talang med rätt företag och skapar nästa karriärsäventyr.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlie Sinclair
0704-220783
Consultant Manager IT Anna Höglund
031-892835
Consultant Manager Charlie Sinclair
031-892835
Konsultansvarig Emma Kavsjö
0767-671600
Konsultchef Poyan Karimi
0737571104
Consultant Manager Victoria Frykberg
031-892835
Talent Manager Amy Disley
0760425236
Talent Manager Jasmin Kamyab
0737249457
Talent Manager Emma Kavsjö
0767-671600
Talent Manager Jacob Borre
0760466562

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Oddwork Sweden AB Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 12 december 2016

Besöksadress

Saltholmsgatan 19 42676 Göteborg
None

Postadress

Saltholmsgatan 19
Göteborg, 42676

Liknande jobb


28 november 2023