Business controller till e-handelsbolaget Jollyroom

Business controller till e-handelsbolaget Jollyroom

Arbetsbeskrivning

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Business controllers
Vi har nyligen rekryterat två seniora controllers till vår ekonomiavdelning och nu ökar vi upp styrkan med ytterligare två nya tjänster. År 2020 blev ett starkt tillväxt- och lönsamhetsår för Jollyroom och vi startar det nya året med en hög försäljningstakt. Vi har en spännande tid framför oss då fler och fler nya kunder hittar vägen till våra nätbutiker. I takt med vår tillväxt har det skapats ett behov av att stärka upp vår controllerfunktion med fler kollegor.

Båda tjänsterna riktar sig mot vår inköps- och marknadsorganisation. Här arbetar du nära nyckelroller på avdelningarna och driver ett starkt lönsamhetsfokus där du utmanar och främjar kostnadsmedvetande och hjälper kollegorna att nå vinstmål genom kostnadskontroll, analys och uppföljning. Du har en central och viktig roll i den intäktsdrivande verksamheten och stödjer försäljningen genom att ha en klar överblick över aktuella kampanjer och de effekter de har på trafiken till våra sajter.

Löpande uppgifter:
- Utveckla och implementera metoder och spårningssystem för att öka effektivitet och minska kostnader.
- Följa upp och rapportera KPI:er och mål kopplade till avdelningens budget och projekt.
- Arbeta med interna system för rapportering och uppföljning.
- Sammanställa vecko- och månadsrapporter.
- Leda projekt som driver lönsamhet inom ramen för vår långsiktiga strategi.
- Proaktivt söka uppdaterad kunskap om branschtrender för att implementera nya strategier.
- Spåra besökartrafik och konvertering i nätbutikerna.
- Övervaka resultat av aktiviteter på trafik och försäljning för att utvärdera framgång och lönsamhet för marknadsföringsinitiativ.
- Stödja teamen i planering och prognosbudget för projekt, med analyser och slutsatser som används för framtida kampanjer och aktiviteter.

Tjänsterna rapporterar till CFO och ingår i ett team om sex controllers.

Vi söker dig som har:
- Examen från högskola/universitet.
- Flera års erfarenhet som controller, inklusive P&L, budget, prognoser etc.
- God förmåga att analysera och balansera affärsbehov och kostnadsmedvetande.
- Förmåga att tänka och arbeta strategiskt; kunna planera framåt och förutse möjligheter.
- Avancerade kunskaper i Excel.
- Meriterande om du har arbetat i en roll som kombinerar controlling och IT - och på så vis är van vid att hantera/analysera stora datamängder etc.

Som person är du noggrann, strukturerad och detaljorienterad. Du gillar problemlösning och har god förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Du har relevant och spännande erfarenhet med dig i din verktygslåda som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor internt.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet med hög utvecklingstakt i en spännande framtidsbransch
- Goda möjligheter att växa med bolaget
- Stort eget ansvar med möjlighet att utforma organisation och processer
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Friskvårdsbidrag
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111. I slutet av 2020 flyttade hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Kontakt & frågor: Therese Wassén på HR via therese.wassen@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi sålde varor för 300 miljoner i november -> https://dagenslogistik.se/90-procents-tillvaxt-for-jollyroom/

Vi anställde 200 personer inför julhandeln -> https://www.ehandel.se/jollyroom-fick-5000-ansokningar-raknar-med-en-halv-miljon-order

Vi vann årets logistiketablering 2020 -> https://intelligentlogistik.com/nyhetsflode/fastigheter/jollyroom-gor-arets-logistiketablering-2020/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jollyroom
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 juni 2021
  • Ansök senast: 2 juli 2021

Liknande jobb


28 november 2023