Business Controller till Entercard mitt i City

Business Controller till Entercard mitt i City

Arbetsbeskrivning

Entercard i Stockholm söker en driven och ambitiös Business Controller till sitt kontor i Stockholm. Sök fördomsfritt idag!

Har du tidigare jobbat som Controller / Financial Analyst och är du redo för ditt nästa steg som Business controller? Vill du jobba i en utvecklande och analytisk miljö där du genom data-, lönsamhetsanalyser, uppföljning och rapportering kommer att påverka nyckelpersoner och verksamhetsledningen inom IT och Digitala Funktioner? EnterCard är ett av Skandinaviens ledande kreditmarknadsbolag och erbjuder flexibla konsumentkrediter genom företagets egna varumärke re:member och tillsammans med deras partners. Som Business Controller är du huvudkontaktpersonen mot IT och de digitala funktionerna där du kommer att få en stor inblick i verksamheten. Vi ser fram emot din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

Du blir en del av Group Finance som består av ett flera specialiserade avdelningar och prestigelösa team där kulturen genomsyras av samhörighet och motivation.
Entercard erbjuder dig en ansvarstagande roll där du kommer att få ansvar och utvecklas i din roll som Business Controller. Din inlärningskurva kommer att vara mycket brant då du kommer att arbeta nära chefer, nyckelpersoner och styrgrupper där ditt arbete kommer att få påverkan på beslut och bolagets långsiktiga utveckling. Då Entercard är ett internationellt bolag kommer du också att skapa kontaktytor internationellt och bygga ett professionellt nätverk som kan vara intressant för framtida roller.
Entercard är mycket måna om sina anställda och vill att du som anställd känner dig trygg. Därför erbjuds du ett generöst förmånspaket som inkluderar bland annat tjänstepension, friskvårdsbidrag mm.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

Du arbetar på avdelningen Business Planing and Analysis (BP&A) där du är huvudkontaktperson mot IT och Digitala Funktioner där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

• Kostnadsuppföljning / Kostnadsoptimering (månadsrapporter, projektuppföljning, avvikelserapportering etc.)
• Finansiell planering (delaktig i budget- och prognosarbetet samt uppföljning)
• Ledningsrapportering (supportera och sammanställa presentationer till styrgrupps- och ledningsgruppsmöten)
• Hantera löpande frågor samt stöd till våra affärsområden och säljregioner
• Genomföra ad hoc projekt

Fokusområden:

• Arbeta som ansvarig Business Controller mot IT och Digitala Funktioner och stödja dem i arbetet kring finansiell rapportering, uppföljning och planering (FP&A).
• Stötta andra verksamhetsområden rörande finansiell rapportering, uppföljning och planering (FP&A).
• Delta i utvecklingen av bolagets operativa rapporteringsmodell och fortsätta arbetet med att förenkla processerna kring kostnadsrapporteringen och budget och prognosarbetet.

 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

BP&A teamet består av 4 medarbetare och sitter i fräscha lokaler i centrala Stockholm. Du har ett nära samarbete med chefer och nyckelpersoner i verksamheten men även dina kollegor i teamet och på Group Finance. Tjänsten är ett föräldravikariat som ska tillsättas omgående efter sommaren och beräknas att pågå till och med april 2021. För rätt person finns det möjligheter till fortsättning inom bolaget då bolaget och varumärket är i stark tillväxt. Kontoret ligger i ljusa och fina lokaler ett stenkast från Centralstationen.

Då intervjuer sker löpande kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

VEM ÄR DU?

För att lyckas i rollen behöver du ha god förståelse för ekonomi, redovisning och finansiell rapportering, där vi ser att du har en bakgrund inom Controlling, Analys eller Revision.
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom ekonomi / analys (gärna Master) eller annan relevant eftergymnasial utbildning.
Du kommer ha många kontaktytor nationellt/internationell vilket ställer krav på samarbete där du är en prestigelös teamspelare. Rollen ställer krav på effektiv kommunikation- och presentationsförmåga och att du behärskar  svenska samt engelska flytande, i både tal och skrift.
Vidare ser vi att du har ett systematiskt arbetssätt, analytisk förmåga i kombination med affärsmässighet. Tjänsten kräver att du är ansvarstagande, planerar ditt arbete utefter uppsatta leveranspunkter. Entercards föränderliga miljö kräver ett agilt angreppssätt/arbetssätt i uppsatta struktur där du har förmågan att prioritera om med bibehållen leverans.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juli 2020
  • Ansök senast: 9 augusti 2020

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


28 november 2023