Business Coordinator till ZEISS i Stockholm

Business Coordinator till ZEISS i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig del i ett professionellt och framgångsrikt nordiskt team, där du dagligen har kontakt med våra viktiga kunder, både internt och externt? Trivs du i en utmanande roll där du har möjlighet att interagera med olika affärsområden? Är du en analytisk person som ständigt söker smartare sätt att jobba, samtidigt som du är en koordinator ut i fingerspetsarna med förmågan att zooma in på detaljerna och snabbt zooma ut för att förstå helhetsupplevelsen?
Då är detta en roll för dig!

Ansvarsområden
Som Business Coordinator kommer du att ha löpande kundkontakt, hantera orderläggning, ta fram statistik och vara en viktig support för olika affärsområden, framförallt sälj och service. I arbetsuppgifterna ingår även enklare ekonomiadministration som godsmottagning, kontering, fakturering och offertskrivning. Du har regelbundet kontakt med dina kollegor och våra kunder i de övriga nordiska länderna. 

Som Business Coordinator ingår du i ett team av koordinatorer och rapporterar till din teamleader. Du är placerad på Zeiss kontor i Stockholm.

Kvalifikationer
För att trivas i rollen har du minst tre års erfarenhet från liknande roller i en nordisk organisation och gärna någon form av relevant eftergymnasial utbildning. Du är van att ha kundkontakt och hantera administrativ support, som orderhantering, statistik och offerter. Du behöver ha erfarenhet av att koordinera och prioritera mellan olika arbetsuppgifter och se god service som en självklarhet. Det är en stor fördel om du har arbetat i SAP, alternativt är du en mycket van användare av något annat affärssystem. Du behärskar svenska och engelska på hög nivå, i både tal och skrift. Har du goda kunskaper i danska och/eller övriga nordiska språk, är det en tillgång.


Som person beskrivs du som noggrann, strukturerad och självgående. Du ser dig även som en god kommunikatör, ansvarsfull, prestigelös och stresstålig. 

Ansökan
Sista ansökningsdag: 30 april 2020
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför gärna så snart som möjligt. 


För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
Kontakta Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25 för mer information

Om företaget
Med 30 000 anställda är ZEISS en av de globala ledarna inom de optiska och optoelektroniska branscherna, och har bidragit till de tekniska framstegen i över 165 år. ZEISS utvecklar och distribuerar optik för litografi, industriell mätteknik, mikroskop, medicinsk teknik, glasögonlinser samt linser till kameror och filmkameror samt planetariumteknik. Den breda produktportföljen säkerställer att ZEISS anställda alltid står inför nya, inspirerade utmaningar. Koncernen har sitt huvudkontor i Oberkochen i södra Tyskland och omsätter ca 5,8 miljarder euro. 


ZEISS Nordics, som omfattar Danmark, Finland, Norge och Sverige, har ca 165 anställda som sköter försäljning, marknadsföring, service och support av företagets produkter. ZEISS Nordics omsätter ca 700 miljoner SEK. Kontoret för Carl Zeiss AB ligger på Gärdet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 30 april 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb