Business Operation Administrator till företag inom retail!

Business Operation Administrator till företag inom retail!

Arbetsbeskrivning

För dig som är nyexaminerad ekonom med stora ambitioner och nyfikenhet finns nu möjligheten att ta dig an rollen som Business Operation Administrator hos en utav våra kunder. Du blir en del utav deras Engineering team som arbetar med produktutveckling där du kommer att stötta VP of Engineering och även jobba nära controllerfunktionen. Välkommen in med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Vår kund förstår vilka utmaningar retailkedjor har och kommer få i framtiden. De samarbetar med några av de främsta retailers på marknaden för att hela tiden omfamna ny teknologi och ligga steget före. Målet är alltid att förbättra effektiviteten och leverera en kundupplevelse i absoluta världsklass för deras kunders kunder.

Deras vision är att bli en global ledare genom att hjälpa ledande retailkedjor med sin digitala transformation. De fokuserar på stora och medelstora internationella kedjor inom våra expertisområden livsmedel, apotek, mode och fackhandel samt Convenience & fuel.

Bolagets Engineeringfunktion, som främst är inriktad på produktutveckling, växer och vi söker därför en Business Operation Administrator som kommer att jobba nära VP of Engineering. Du kommer att hjälpa till i den dagliga verksamheten och vara en viktig drivkraft i implementeringen av företagets produktutvecklingsstrategi. Genom ett nära samarbete med chefen kommer du att hjälpa till att utveckla och identifiera målen och nyckelresultaten som definierar företagets framgång och hjälpa till med förändringsinitiativ som har en direkt inverkan på framgången för deras mjukvaruverksamhet inom detaljhandeln. Förutom VP of Engineering kommer du att arbeta nära den controllerfunktionen.

För att lyckas i denna roll tror vi att du är mycket motiverad att lära dig alla aspekter av företagets produktstrategi och affärsverksamhet. Det finns stora utvecklingsmöjligheter i rollen och inom företaget och vi tror att du har en vilja och förmåga att anta nya utmaningar och utvecklas.

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
* Samla in, analysera och presentera data och mätvärden relaterade till mjukvaruteknik och företagets mål


* Assistera i budgetering, finansiell prognostisering och teknisk kapacitetsplanering
* Stötta i rekryterings- och onboardingaktiviteter
* Tillhandahålla logistiskt stöd för företagsomfattande möten
* Planera och genomföra event inom ingenjörsorganisationen
* Koordinering av utbildningstillfällen och andra kunskapsdelningsaktiviteter
* Tillhandahålla stöd till den tekniska ledningsgruppen vid behov


VI SÖKER DIG SOM
* Har universitetsexamen, gärna med inriktning på företagsekonomi eller närliggande område


* Har en genuin önskan att lära dig och att bidra till framgången för en mjukvaruproduktverksamhet
* Har en vilja att göra vad som krävs för att få jobbet gjort. Det här är en roll som kräver ett brett spektrum av färdigheter och ett tankesätt att ingen uppgift är för stor eller för liten
* Har en stark känsla av ägarskap och ansvarstagande, med en förmåga att fullfölja åtaganden
* Har en bra kommunikativ förmåga och kan tydligt formulera mål, framsteg och hinder för att bygga en delad förståelse med ledningen och stakeholders
* Har goda kunskaper i Excel och PowerPoint för att kunna presentera och analysera relevant data och prognoser
* Har utmärkta kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, långsiktigt
* Placering: Solna
* Arbetstider: Kontorstider
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 25 februari 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024