Butikschef till Ahlsell i Söderhamn

Butikschef till Ahlsell i Söderhamn

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Ahlsell i Söderhamn söker en ny butikschef och nu letar vi en ledare som med sitt engagemang och coachande sätt utvecklar personal, butik och kunder. Ahlsells kunder är proffs som bygger, installerar, reparerar och underhåller. Tillsammans med dem löser du och ditt team dagliga utmaningar där uppgiften är att göra kundernas vardag enklare. Ahlsells stabila tillväxtresa fortsätter med vision om att förenkla vardagen för proffskunder verksamma inom Bygg, VA, VS, Industri, Klimat, El och Fastighet. Nu erbjuds möjligheten till en intressant och utvecklande ledarroll, där din erfarenhet från framgångsrikt butiksarbete, kombinerat med goda ledaregenskaper värdesätts starkt. 

Ahlsell har sedan starten vuxit sig stora och är idag marknadsledande. Trots det har bolaget behållit sin entreprenörsanda. Här säljer du inte bara produkter, du erbjuder också kunderna effektiva logistiklösningar och tjänster som skapar värde i deras processer. Här blir du en del av Sveriges största säljorganisation. Ahlsell tar sin position på allvar och arbetar för att bidra till att göra det enklare att bygga ett bättre samhälle. Som chef har du stöd i andra ledare, HR och kollegor. Här är medarbetarengagemang ett övergripande mål och det önskar vi att du är med och utvecklar. Välkommen med din ansökan redan idag!

Ansvarsområden
Ahlsells värdeord är ÖPPENHET, ENKELHET och ANSVAR, vilka genomsyrar bolagets ledarskap och förhållningssätt, från koncernledning och genom hela verksamheten. Vi tror att även du trivs i en organisation som främjar laget och stöttar gemensamma affärsdrivna och samtidigt teamorienterade aktiviteter. 
Som Butikschef hos Ahlsell i Söderhamn har du ett övergripande ansvar för butikens drift och lönsamhet tillsammans med ett team på 10 kunniga och driftiga medarbetare. Ingen dag är den andra lik och i ditt dagliga arbete ansvarar du bland annat för att:
Leda och fördela arbetet så att butiken blir effektiv, säker, lönsam och välkomnande.
Främja och inspirera till glädje och trivsel på arbetsplatsen.
Målfokuserat coacha dina medarbetare. 
Ha rätt service och sortiment anpassat för just din butik.
Analysera, rapportera och följa upp försäljningssiffror.
Bibehålla och utveckla leverantörssamarbeten.
Samverka med övriga butikschefer inom region Nedre Norrland.
Delta i det dagliga operativa arbetet.

Ahlsells strävan är att ligga i framkant inom frågor som rör hållbarhet, miljö, inkludering och mångfald och visar öppenhet för nytänkande. Det ska vara trivsamt, roligt och samtidigt enkelt att vara både anställd och kund hos Ahlsell. Vi hoppas att du verkligen vill vara med och bidra till arbetsglädje – finansiell framgång och att ha roligt på jobbet går hand i hand. Ahlsells mål är att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med erfarenhet av ledarskap och butik. Du är en trygg, kommunikativ och förtroendeingivande ledare. Ahlsell är en stor säljorganisation med ett enormt utbud av produkter. För att lyckas är det viktigt att du gillar att samarbeta, ta ansvar och arbeta resultatinriktat. Du har förståelse för både mekanisk och personlig försäljning och att ge service i världsklass till både kollegor, leverantörer och kunder ser du som en självklarhet. Du har ett eget driv och ett coachande förhållningssätt. Du har lätt för att hålla ordning och reda och har god vana av att arbeta i olika affärssystem. 

Din bakgrund kan variera men meriterande är om du har bransch- eller produktkunskap. Har du dessutom ett personligt intresse av att utveckla ditt ledarskap och är intresserad av teknik ska du inte tveka. Stor vikt kommer att läggas på ditt ledarskap och dina personliga egenskaper.
Du har som lägst gymnasieexamen och körkort B.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Ahlsell med Randstad. 
Tillsättning sker enl. överenskommelse. Sista ansökningsdag 2022-07-25 och vi påbörjar urvalsarbetet v30. 

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering vilket innebär att du som är sökande kan komma att få genomföra ett antal tester som ett steg i rekryteringsprocessen. 

För information: Pernilla Melander, rekryteringskonsult Randstad pernilla.melander@randstad.se 072 396 27 71

Om företaget
Ahlsell är den ledande distributören i Norden av installationsprodukter, verktyg och förnödenheter för installatörer, byggbolag, fastighetsskötare, industri- och kraftbolag samt offentlig sektor. Det unika kunderbjudandet omfattar över en miljon enskilda produkter och lösningar. Koncernen omsätter cirka 32 miljarder SEK. De tre huvudmarknaderna Sverige, Norge och Finland står för cirka 97% av intäkterna. Med drygt 5 700 medarbetare, över 240 butiker och tre centrallager förverkligar vi varje dag vårt kundlöfte: Ahlsell gör det enklare att vara proffs!
Ahlsell har sedan starten vuxit enormt och är idag marknadsledande, med bibehållen entreprenörsanda, kund- och medarbetarnöjdhet. Hos Ahlsell blir du en del av Sveriges största säljorganisation och arbetar med ett brett utbud av såväl produkter som tjänster. Ahlsell bidrar till att utveckla både branschen och vårt samhälle, för en mer hållbar miljö, infrastruktur och ekonomi. Medarbetarengagemang är viktigt och genomsyrar allt; i dagliga rutiner och mer långsiktiga strategier, vilket leder till högt engagemang, samt stolthet över det vi gör och vårt företag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 juni 2022
  • Ansök senast: 25 juli 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 februari 2024

22 februari 2024

21 februari 2024