Change Manager

Arbetsbeskrivning

Change Manager till Centrala Stockholm

Som Change Manager kommer du att fatta operativa beslut om tekniska förändringar. Arbeta enligt processbeskrivning och checklista för IT Service Management (ITIL 2011). Samverka med ServiceDesk . Tillse att beslut fattas med korrekt samlat Change Advisory Board. Delta aktivt i arbetet med utveckling och revisioner av processer och checklistor för IT Service Management.

Skallkrav:

- Minst fyra års erfarenhet inom ITIL
- Kan arbeta självständigt
- Minst ett års erfarenhet som Change Manager, Incident Manager eller Service asset and Configuration Manager.
- God förmåga att förstå och leda resonemang kring begrepp för Change Management enligt ITIL
- Uppdraget är hos en myndighet och därav är svenska och engelska i tal och skrift ett krav

Som person behöver du ha en god social förmåga samt vara lyhörd för kundens önskemål.

Meriterande:

- Erfarenhet av ITIL 2011.
- Erfarenhet av JIRA eller motsvarande.
- Tidigare erfarenhet som projektledare eller teknisk projektledare.
- Erfarenhet av förvaltning av it-infrastruktur (lagring, nätverk, serverhall, systemprogramvara).

Din anställning kommer vara tillsvidare hos JobQuest, du kommer vara ute på uppdrag hos vår kund (flera år långt uppdrag), Start omgående, Dagtid.

Ansökan:

Ansök så snart som möjligt via vår CV databas på www.jobquest.se. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev, namn och nummer till två referenser. (Vi ringer inga referenser innan du är aktuell för tjänsten)

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post kontakt@jobquest.se

Kollektivavtal: JobQuest är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag.

När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att JobQuest behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer

Detta är ett konsultuppdrag hos vår kund vilket innebär att du kommer att vara anställd av JobQuest och arbeta hos kunden. Uppdraget börjar asap och pågår till oktober, men det finns goda chanser till förlängning för rätt person.

Om JobQuest

Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner, genom att erbjuda smarta och attraktiva tjänster till konkurrenskraftiga priser. Just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande, Professionella och Handlingskraftiga

Kontaktpersoner på detta företaget

Asko Kyyränmäki

Kirsi Andersson

JobQuest

Therés Rydell

Sarah Emanuelsson

Fredrik Hagelin

Marjut Adalberth

Tobias Erhardt

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jobquest Sverige AB Almnäs
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Provanställning tillämpas
  • Publicerat: 30 september 2017

Besöksadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1 15166 Almnäs
None

Postadress

Regementsgatan, Byggnad 111, våning 1
Almnäs, 15166

Liknande jobb


13 april 2021

IT Process Lead

IT Process Lead

12 april 2021