Chef för fastighets- och begravningsverksamheten

Arbetsbeskrivning

Kalmar pastorat har ca 25 000 medlemmar och omfattar fem församlingar, krematorium, begravningsplatser samt administrativa stödfunktioner. I pastoratet arbetar ca 80 personer inom olika arbetsområden. Läs gärna mer om oss på www.svenskakyrkan.se/kalmar

Vi erbjuder ett ansvarsfullt och självständigt arbete där du kommer leda, utveckla och fördela arbetet inom vår fastighets- och begravningsverksamhet. Du kommer verka i en organisation som styrs av förtroendevalda och din arbetsplats kommer att finnas på pastoratets kansli i centrala Kalmar. Rollen är konsultativ, operativ och strategisk och kräver god administrationsförmåga.

Arbetsuppgifterna: Med kyrkoherden som ansvarig för den övergripande verksamheten, blir din uppgift att leda och följa upp löpande verksamhet, göra prioriteringar inom fastlagda ramar, ansvara för förvaltning och underhåll av begravningsplatser och fastigheter samt ha ansvar för begravningsverksamhetens personal. Du fungerar som stöd till verksamhetens chefer i frågor gällande ditt område. Vidare ansvarar du för planering, underhåll och investeringar gällande fastigheter och arbetar även med upphandlingar, förhandlingar och upprättande av avtal med entreprenörer. Du kommer även ansvara för budget och uppföljning av densamma. Du är sekreterare och föredragande i vårt fastighetsutskott och utskottet för begravningsverksamhet och sitter med i pastoratets ledningsgrupp.

Kvalifikationer: Vi söker dig som har en bakgrund och kompetens inom fastighets-förvaltning och/eller begravningsverksamhet samt lämplig högskoleutbildning inom området. Du har erfarenhet som arbetsledare med personalansvar samt av budgetansvar. Kunskap om begravningslagstiftningen, byggnadsvård, upphandlingar och projektledning är meriterande. Goda kunskaper i Office-paketet är grundkrav för tjänsten och du ska även ha B-körkort.

Personliga egenskaper: Du har ett konsultativt arbetssätt och motiveras av att utveckla ditt verksamhetsområde. Du kan självständigt initiera, planera och genomföra projekt, men har även lätt att samarbeta med andra. Som person är du lyhörd och förtroendeingivande och ditt arbetssätt präglas av struktur och service. Tjänsten förutsätter även att du ser lösningar i stället för hinder, är flexibel och har god kommunikationsförmåga, inte minst i mötet med andra kulturer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och en förutsättning är att du delar Svenska Kyrkans värderingar.

Arbetstid och tillträde: Heltid från 1 mars 2014 eller enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare, 6 månaders provanställning

Du är välkommen med din ansökan via mail till elisabeth.morhammar@svenskakyrkan.se senast den 8 januari 2014.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalsekreterare Elisabeth Mörhammar
0480-421 403
Kyrkoherde Peter Wänehag
0480-421 405
Ordförande i kyrkogårds- och fastighetsnämnden Anders Åkesson
070-33 54 603
Arbetsledande komminister Mattias Östborg
0480-42 14 61
Lärarförbundet/KMR Olle Heverius
076-856 91 46
KyrkA Britt-Marie Leion
072-525 92 35
Arbetsledande komminister Mattias Östborg
0480-421 461

Sammanfattning

Besöksadress

SÖDRA VALLGATAN 25
KALMAR

Postadress

SÖDRA VALLGATAN 25
KALMAR, 39121

Liknande jobb


29 september 2023

Enhetschef krematoriet

Enhetschef krematoriet

19 juni 2023

Enhetschef sten och smidesverkstad

Enhetschef sten och smidesverkstad

19 juni 2023