Chef Landshypotek Banks Kund- och servicenter

Arbetsbeskrivning

Vi hjälper Landshypotek Bank att hitta en chef.

Vill du vara med och bygga en ny organisation på en bank i utveckling?

Beskrivning

Befattningen innebär att leda den nyinrättade avdelningen Kund- och servicecenter samt säkerställa kontinuerliga förbättringar och löpande effektivisering av verksamheten. I Kund- och servicecentret ingår både kundkontakt och administration inom områdena Kund- och låneservice samt Spar- och låneadministration inklusive Granskning. Tjänsten som chef för denna operationella avdelning är en nyckelroll avseende att uppnå kundnöjdhet för både interna och externa kunder. Tjänsten kräver stor förmåga till både strategiskt och dagligt ledarskap.Som ytterst ansvarig för denna avdelning ingår personalansvar för ca 20 personer och till hjälp att leda avdelningen kommer två Teamledare att stötta i det operativa arbetet.
I rollen ingår processansvar för delprocesserna Granskning och Utbetalning, vilka ingår i huvudprocess Utlåning/Kreditprocessen.
Både tjänsten och organisationen är ny inom Landshypotek Bank och du kommer att få möjligheten att bygga upp både denna roll och organisationen.

Arbetsuppgifter

Ansvar för verksamhetsplanering, budget inklusive löner och uppföljning
Ansvar för att leda och fördela arbetet inom avdelningens olika underavdelningar
Ansvar för arbetsmiljöuppgifter
Personalansvar inklusive utveckling-, löne - och uppföljningssamtal
Driva arbete med att ta fram och vidareutveckla processer, instruktioner, rutiner och samarbetsformer för avdelningens verksamhet
Kontinuerligt effektivisera och driva utvecklingsfrågor
Delta i utveckling av systemstöd för Kund- och servicecenter
Delta i eller leda projekt i banken
Kreditbeslut
Rekrytering inom enheten
Landshypotek Bank äger fastigheten i Linköping och i rollen ingår ansvar för hyresgäster, leverantörer och förvaltare av fastigheten
Utöver ovan kommer du vara fri att fatta beslut inom fastställd budget och inom övriga uppställda ramar samt fatta kreditbeslut inom ramarna för befattningens befogenheter.
Att i det dagliga arbetet vidta alla de nödvändiga åtgärder och fatta de beslut som behövs för att kunna sköta arbetet på ett professionellt och korrekt sätt och i enlighet med gällande instruktioner och regelverk.

Du kommer bland annat att vara delaktig i:
Ledningsmöten med Teamledare Kund- och låneservice samt Spar- och låneadministration
Leda avdelningsmöten för Kund- och servicecentret
Kreditkommitté

Kvalifikationer

Vi ser framför oss att du har akademisk examen, gärna företagsekonomi, eller annan relevant universitetsutbildning.
Du bör ha dokumenterad erfarenhet av att fatta kreditbeslut inom bank/finans. Vi lägger stor vikt vid dokumenterat flerårig god ledarerfarenhet, förändringsledarskap och kunskap om process- och systemutveckling inom bank/finans.
Som person bör du vara modig och inspirerande i ditt ledarskap. Du måste vara självgående och kunna ta egna beslut.
Du bör vara tydlig och lösningsorienterad med en stark känsla för service och samarbete. Du är van vid att koordinera, effektivisera, prioritera och delegera samt att självständigt ta hand om problem som uppstår.
Du bör ha erfarenhet från att leda Telefonbank och/eller Kundservice och/eller back office-avdelning.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande varför vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 15 juni 2016.
Välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Besöksadress

Grev Turegatan 3, 4 tr
Stockholm

Postadress

Grev Turegatan 3, 4 tr
Stockholm, 11446

Liknande jobb


Kontorschef Region Mitt

Kontorschef Region Mitt

5 mars 2024

5 februari 2024

12 december 2023