Chef Operativ Support flygtrafikledningen Landvetter

Chef Operativ Support flygtrafikledningen Landvetter

Arbetsbeskrivning

Rollen som Chef Operativ Support är en lokal chefsroll vid flygtrafikledningen på Landvetter. Rollen är underställd enhetschefen och du ingår i enhetens ledningsgrupp tillsammans med två andra lokala chefer, resurs- personalplanerare samt enhetschefen.
I rollen följer ett personalansvar för ett upp till ett 30-tal medarbetare.
Din roll
Du som söker tjänsten har ett stort engagemang och intresse av att utveckla verksamheten tillsammans med medarbetare och chefskollegor. Rollen kräver en förmåga att skapa ett gott samarbetsklimat med både ledningsgrupp och medarbetare, vara lyhörd och närvarande och att tillsammans tänka lösningsorienterat i en verksamhet som leds och bedrivs dygnet runt.
I din roll som Chef Operativ Support ansvarar du för utbildning, kompetenssärking och långsiktig resursplanering vid enheten. Du ansvarar för att verksamheten bedrivs enligt överenskomna rutiner, inkluderande övergripande styrdokument och processer samt med rätt kvalitet och med kundens/kundernas tillgänglighet och kapacitet säkrad. I roller ingår även arbetsmiljöansvar. Du rapporterar till Enhetschef Regionala Flygplatser
Som chef och ledare inom LFV har du en viktig roll att tillsammans med övriga kollegor och medarbetare skapa förutsättningar för ett gott arbetsklimat, delaktighet och trivsel på arbetsplatsen.
Din profil
Dokumenterad erfarenhet av personal- och arbetsmiljöansvar
Dokumenterad erfarenhet av ledningsgruppsarbete
Kunskaper om att arbeta med personal- och resursförsörjning
Kunskap om förordningar inom flygtrafiktjänst relaterade till rollens ansvarsområde är meriterande
Har goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift
Utöver detta vill vi att du:
Är kommunikativ och lyhörd i ditt sätt att leda
Är strukturerad och har förmåga till helhetssyn
Har förmåga att prioritera, coacha och följa upp
Har mod och motivation till att bidra till LFVs förändringsarbete
Har förståelse för att arbeta och agera utifrån LFV:s värderingar; lösningsorienterad, engagerad och nytänkande
Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, att du har god samarbetsförmåga och har förståelse för och agerar utifrån verksamhetens behov. Du har förmåga att skapa förståelse för både kund och medarbetarperspektiv. Du har ett naturligt engagemang, att tillsammans med kollegor och medarbetare, utveckla verksamheten på Landvetter.
Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering vid Landvetter i Göteborg med tillträde snarast.
LFV tillämpar säkerhetsprövning inklusive drogtest innan anställning. Krav på svenskt medborgarskap kan komma att ställas. LFV tillämpar 6 månaders provanställning.
För mer information om tjänsten kontakta
Cecilia Bengtström, EC Landvetter, 0734-38 66 28
Katrin Trotzig, HR Business Partner, 0766-96 42 82
Fackliga företrädare
ST inom flygledning, Rikard Lekting, 0731- 58 76 71
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan, tillsammans med personligt brev och CV, senast den 4 mars 2020. Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningsperioden.

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


27 mars 2024

15 februari 2024

27 februari 2024