Coach till Best i Köping

Coach till Best i Köping

Arbetsbeskrivning

Coach till Best i Köping

Om företaget

Best erbjuder bemanning- och rekryteringstjänster till företag, organisationer och myndigheter i Mälardalen. Vi är en verksamhetsnära aktör med god kännedom om de lokala förutsättningarna – därför kan vi erbjuda tjänster av god kvalitet som skapar engagemang, närhet, snabbhet och flexibilitet.

Bli vår nya kollega i Köping!

Brinner du också för att göra skillnad och hjälpa människor till nästa arbete? Nu söker vi en coach och handledare för Arbetsförmedlingens upphandling Kundval Rusta och Matcha (KroM) där målet är att hjälpa deltagare till sysselsättning, arbete eller studier. På Best Bemanning & Rekrytering jobbar vi som ett coachteam och ser det som en självklarhet att tillsammans lösa de uppgifter som gruppen ställs inför.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

I coachningsprogrammet stöttar, motiverar och vägleder vi deltagare mot arbete eller studier. Vi har individuella möten och anordnar seminarier, studiebesök och andra aktiviteter. Vi leder workshops och håller föreläsningar. Som coach ingår administrativa uppgifter som planeringar, handlingsplaner, närvaro och rapporter till Arbetsförmedlingen. Vi upprätthåller även kontakter med handläggare.

Som bemannings- och rekryteringsföretag har vi ett stort kontaktnät och lokal kännedom. Vi skapar kontakter, bland annat företagskontakter, och hjälper deltagare ut i jobb eller praktik. Vi anordnar aktiviteter och leverantörsmöten med uppdragsgivaren.

Är det dig vi söker, eller någon du känner?

Vi söker dig som är strukturerad då planering och uppföljning ingår för coachdeltagare enligt uppdragsgivarens avtalade former och ser till att processbeskrivningen för KRoM tillämpas i verksamheten. Tjänsten passar dig som är professionell och flexibel, som vill hantera relationer med uppdragsgivare. Du har också lätt att arbeta i grupp. Vi hjälper varandra i såväl administration som aktiviteter för att ge konsulter och kundföretag den Besta tänkbara servicen! Du ska brinna för service eftersom du kommer att möta alla typer av individer med olika bakgrund som vill ha stöttning att komma framåt i arbetssökandet. Dessutom förväntas du ha ett bra nätverk lokalt och regionalt inom näringslivet i Köping med omnejd. Det är meriterande om du kan behärska andra språk än svenska och engelska.

Generella krav

- Mycket god förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.
- Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.
- Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.

Vi ser att du som söker har…

Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden:

- Arbetsliv
- Organisation och personalarbete
- Studie- och yrkesvägledning
- Företagsekonomi
- Arbetslivspsykologi
- Beteendevetenskap
- Arbetsterapeututbildning
- Socionomutbildning



För att en utbildning ska godkännas enligt alternativ 1 måste huvudinriktningen på utbildningen ha varit någon av de uppräknade inriktningarna alternativt att huvuddelen av utbildningen har bestått av de uppräknade områdena.

Arbetslivserfarenhet: Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under två år.

Eller..

Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet: Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande
- Studie- och yrkesvägledning
- Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
- Karriärvägledning



Personen ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren räknat från den dag personen tillträdde anställningen som handledare i tjänsten. Även deltid kan godkännas om arbetstiden sammanräknat under de senaste fem åren motsvarar heltid under tre år.

Sammanfattning

Liknande jobb


HR Koordinator

16 april 2021

16 april 2021

HR-administratör till PEAB!

16 april 2021