Coffee Shop Manager Barkaby Outlet

Arbetsbeskrivning

Vi söker vi nu efter en Coffee Shop Manager (CSM) till vår shop på Barkaby Outlet i Stockholm! Som CSM har man det yttersta ansvaret för både personal och shopens omsättning. Vi tycker det är viktigt att fokus ligger på personalgruppen och den arbetsmiljö som vi alla arbetar i, därför kommer vi att ställa stora krav på att CSM har förmågan att kommunicera, utveckla och motivera sin personal. Som CSM behöver man trivas med service och försäljning då den största delen av arbetsdagen spenderas bakom baren för att välkomna våra gäster och erbjuda dem världens bästa kaffeupplevelse.
Enheten i Barkabyär en stor shop med många gäster och hög försäljning. Shopen ligger inne på en Outlet vilket gör att jul-och sommarsäsong blir extra högt tryck på då många besökare åker från andra städer i Sverige. På hösten ligger försäljningen högre på helger med ett jämnt flöde på vardagarna. Personalgruppen består av två Assistant Managers, fyra Shift Leaders och många härliga baristor, totalt är personalgruppen 25 stycken. Som ledare behöver denna CSM vara strukturerad, både med personal men också i det administrativa och man ska också vara pedagogisk så att nyanställda får en fin introduktion. För att både trivas och lyckas i rollen behöver CSM klara av en hög stressnivå då gästerna är många och vi vill ge snabb och härlig service oavsett. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% och ska tillsättas senast 1 oktober. Vi räknar med att hålla intervjuer i mitten av september. 
Arbetsuppgifter: 
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
- Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick.
- Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs.
- Följa de kampanjer företaget föreskriver.
- Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan.
- Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna.
- Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser.
- Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det.
- Inventera lager/varor vid varje månadsskifte.
- Personalansvar
- Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare
- Kompetensutveckla dina baristor.
- Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål.
- Hålla i personalmöten
- Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare.
- Ansvara för personalkostnader
- Genomföra utvecklingssamtal med anställda
- Sammanställa tidrapportering
- Arbetsmiljöansvar 

Ekonomi:
- Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen.
- Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser.
- Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs.
- Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner. 

Övrigt:
- Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager.
- Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget. 

Vad erbjuder du oss? 
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har:
- Haft personalansvar och du är van att leda andra människor
- En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat
- Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning
- Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position 

Vad erbjuder vi dig? 
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå? 
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. 
Övrigt: 
Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan. 
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Magnusson

Malin Borén

Espresso House

Elin Sandberg

Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren

Maria Anderberg

Anna Boberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Espresso House
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2021
  • Ansök senast: 19 september 2021

Besöksadress

Norra Kungsgatan 2, Karlskrona
None

Postadress

Kungsgatan 37
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


19 april 2024

Restaurangchef

19 april 2024

17 april 2024