Contact Center Specialist till Kundservice

Contact Center Specialist till Kundservice

Arbetsbeskrivning

Bank- & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.

Vi söker dig som med utgångspunkt i våra affärsmål vill vara med och utveckla vår kundservice till världsklass. Är det du?

Som Contact Center Specialist lyckas du tillsammans med andra och främst samarbetar du med kollegorna inom vår avdelning Planering & Support, för att säkra den övergripande strategin och medverka till vår vision - att erbjuda Sveriges Bästa Bolån. Det är vad vi gör. Det är vad vi är bäst på.

I rollen kommer du vara med och göra stor skillnad inom Kundservice, genom att driva, implementera, effektivisera arbetsrutiner och processer med utgångspunkt i vår Contact Center Plattform. Du kommer arbeta nära våra tre processledare, systemansvarig, vår andra Contact Center Specialist och gruppchefer inom Middle- och Back Office. Att pröva, se beroenden, genomföra, och analysera faller sig naturligt för dig.

Du kommer ansvara för initiativ och projekt från start till mål kopplade mot vår Contact Center Plattform Genesys. Nyckeln till framgång handlar om att leda förändringar på ett medvetet och metodiskt sätt och integrera förändringsledning i projekt-/initiativen.

Du kommer tillhöra avdelningen Planering & Support, en stödjande enhet till Kundservice med roller inom processledning, analys, koordinering, bemanningsplanering, kundmötestränare, internkommunikation och kvalitet. Du rapporterar till Chef Planering & Support.

Din bakgrund – det vet du bäst. Överraska oss!

Det vi vet är att vår omvärld förändras i en allt snabbare takt. Ju mer komplexa arbetsuppgifter, desto viktigare med en organisation som präglas av mångfald för att uppnå bästa möjliga resultat. Mångfald är därför en viktig del i vårt rekryteringsarbete. För oss handlar det om att arbeta inkluderande i alla aspekter och att därmed aktivt ta ställning för att olikheter berikar.

För att lyckas i rollen som vår Contact Center Specialist tror vi att du:

• Har en gedigen erfarenhet av Contact Center Plattformar, Genesys eller motsvarade
• Har förmågan att se det lilla i det stora och skapa tillväxt och lönsamhet.
• Är innovativ och har en god strategisk och analytisk förmåga som du kan omsätta i handling
• Har en god kommunikativ förmåga samtidigt som du är lyhörd. Din kommunikativa och pedagogiska förmåga har du nytta av när du förklarar komplexa förhållanden på ett förståeligt sätt.
• Har du bakgrund från bank- och finansbranschen är det meriterande.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 27 september 2020. I denna rekrytering samarbetar vi med Qtym, så kontakta gärna Matilda Jakobsson om du vill veta mer om jobbet eller hur det är att arbeta på SBAB.

Ansök via länken nedan! (kopiera länk i nytt fönster för att öppna annonsen):

https://jobb.sbab.se/jobs/949839-contact-center-specialist-till-kundservice?promotion=177983-trackable-share-link-contact-center-specialist

Vår affärsidé är att med nytänkande och omtanke erbjuda lån och sparande till privatpersoner, bostadsrättsföreningar och fastighetsbolag i Sverige. För att särskilja oss på bolånemarknaden, långsiktigt förstärka vår konkurrenskraft och uppnå vår vision – att erbjuda Sveriges bästa bolån – arbetar vi ständigt med att utveckla vårt kunderbjudande. Därför är Booli en del av SBAB. Booli utvecklar produkter och tjänster med utgångspunkt i bostadsmarknaden. SBAB bidrar till bättre boende och boendeekonomi och arbetar därför med FN:s globala hållbarhetsmål inom ramen för Agenda 2030. Målen utgör en integrerad del av SBAB:s hållbara styrmodell och dagliga arbete. SBAB har mycket nöjda kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex och enligt Great Place to Work är SBAB en av Sveriges bästa arbetsplatser bland större företag. Antalet kunder uppgår till cirka 500 000 och vi är cirka 800 medarbetare. SBAB bildades 1985 och ägs av svenska staten.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Liknande jobb


24 april 2024

Director, Engagement Executive

Director, Engagement Executive

24 april 2024

Director, Deployment Lead

Director, Deployment Lead

24 april 2024