OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa controller, redo för ett uppdrag hos en statlig myndighet?
Om uppdraget
Tjänsten controller är placerad hos kundens fastighetsavdelning, detta innebär ett övergripande ansvar för planering, genomförande och uppföljning av det ekonomiska arbetet för fastighetsområdet, liksom den ekonomiska redovisningen och uppföljningen.
Uppdraget ska starta snarast, senast den 1/11-21 och ska pågå i 6 månader med chans till förlängning. Omfattningen är heltid ed placering i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller/ekonomiansvarig kommer du att leda arbetet i samband med bokslut, budget och prognoser samt ansvara för uppföljning av resultat och investeringar. Genomföra övergripande analyser av fastighetsområdets resultat, budget och prognoser, stötta övriga medarbetare i det ekonomiska arbetet såsom tex hyreskalkyler, nyckeltal, ekonomiska rapporter och projektinformation ur fastighets- samt ekonomisystem, hantera kundfordringar, inkasso och påminnelseärenden, se till att redovisningen är korrekt och rättvisande samt att den interna kontrollen är god.
Rollen innebär även att vara fastighetsområdets kontaktperson mot huvudkontorets ekonomienhet i frågor gällande förändringar i resultat, budget och prognos samt det övergripande ekonomiarbetet hos kunden
Dina kvalifikationer
- gymnasium eller likvärdig utbildning
- genomgått utbildning inom aktuellt område
- minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som controller
- goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
- kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt)
- kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.)
- erfarenhet av statlig redovisning
- kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Kajsa Hessel kajsa.hessel@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 939 75 00
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson