OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett uppdrag för dig med utbildning och erfarenhet inom ekonomi. Har du erfarenhet av budgetering, uppföljning och prognoser? Läs mer nedan.
Om uppdraget
Kunden är en samhällsviktig myndighet med uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Uppdraget är på heltid och kommer att starta så snart som möjligt men senast 2021-05-01 och beräknas pågå i 6 månader med chans till förlängning på upp till ytterligare 1 år. Placering i centrala Stockholm.
Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att bland annat arbeta med ekonomiska utredningar, uppföljningar och analyser. En arbetsuppgift innebär bland annat att ta fram prognoser kopplade till verksamheten samtidigt som du tar fram riktlinjer för budgetarbete. Du uppfyller även en servicefunktion med en till ledningen stödjande och rådgivande funktion. Vidare kommer du arbeta med rapportering samt delta aktivt i budget- och uppföljningsdialoger.
För att lyckas i rollen krävs det att du är noggrann och att du är lösningsinriktad. Vi ser också att du är prestigelös och flexibel, där du har förmågan att prioritera och arbeta strukturerat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete gällande budget, prognoser och ekonomiskuppföljning. Gärna inom statlig myndighet.
Dina kvalifikationer
- Kandidatexamen inom ekonomiområdet eller motsvarande utbildning/erfarenhet
- Minst 1 års erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter inom offentlig förvaltning, gärna som Controller
- Erfarenhet av arbete i affärssystemet UBW ( tidigare Agresso)
- Erfarenhet av arbete i MS Office med goda kunskaper i Excel.
- God förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
- Kunskaper i Qlikview
- Erfarenhet av projektredovisning
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare mikaela.olguin@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson