OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARE YOU A TRAVELER?
WE ARE LOOKING FOR
SPECIALISTS TO CREW PLANNING
Vill du vara delaktig i planeringen av 5000 medarbetares vardag?
Har du ett intresse av kombinationen flyg och planering?
SAS söker dig som vill arbeta med och utveckla planeringen av piloter och cabin crew på en mycket framstående avdelning inom planering och workforce management.
Vi erbjuder nu möjligheten för dig att bli en del av SAS Crew Planning där du kan arbeta som specialist i en av flera olika roller. Det är ett utmanande och utvecklande arbete med stort ansvar, där du har goda möjligheter till att utvecklas. Beroende på din ambition, finns möjligheten för dig att analysera planeringsscenarier och optimera eller utmanas i att skapa den bästa möjliga planeringen när något oförväntat hänt. Den komplexa miljön inom flyg gör att du kommer att förvärva en unik kompetens och bli specialist i din roll.
Om tjänsterna
Crew Planning ansvarar för dimensionering och planering av all flygande personal på SAS Scandinavia vilket innefattar ca 1500 piloter och 3500 cabin crew. Planeringsprocessen inkluderar resursplanering, pairing- och rosteroptimering (schemaläggning), disponering av publicerat schema och operationell avveckling. Crew Planning har även ansvar för planering av utbildning. Gemensamt för tjänsterna är att du kommer att ha en nyckelroll i att bidra till kostnadseffektivitet och produktivitet, engagerade medarbetare och därmed till SAS lönsamhet.
Inom Crew Planning finns följande kompetensområden:
I rollen som Crew Optimization specialist kommer du genom optimering och manuellt arbete att göra månatliga scheman för piloter och cabin crew. Arbetet ställer krav på att hantera stora mängder information samt analysera scenarier och välja lösningar som är bäst för helheten.
Som Tracking Specialist arbetar du med hantera förändringar på publicerat schema och agerar på operationella förändringar. Arbetet ställer krav på integritet, logistiskt och analytiskt tänkande samt förståelse för regler och avtal.
Som Resource Planner har du ansvaret att skapa långsiktiga planer och lägga grunden för dimensionering av antalet anställda piloter och cabin crew. Du använder dina analytiska egenskaper för att skapa och bedöma scenarier och är bekväm med att arbeta med siffror.
Ansvaret som Training Planner innebär att du planerar träningsaktiviteter för cabin crew och piloter. Du skapar och följer upp skolplaner samt kommunicerar med externa leverantörer och interna intressenter för att optimera utbildningen genom hela planeringskedjan.
I samtliga roller kommer du att samverka över flera kontaktytor, primärt inom SAS. Du kommer att vara med på vår resa för att utveckla Crew Planning och fortsätta resan mot digitalisering för att lösa våra uppgifter och kommunicera med våra kolleger. Du är van att arbeta i olika IT-system.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som vill utveckla Crew Planning. Du har akademisk bakgrund med relevans för tjänsten, företrädesvis inom logistik, IT, ekonomi eller motsvarande alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet som bedöms som likvärdig. Vi ser det som meriterande om du har arbetat med planering av stora personalgrupper tidigare eller har erfarenhet som pilot eller cabin crew. Goda kunskaper i Microsoft Office och särskilt Excel är ett krav. Engelska samt ett av de skandinaviska språken skall behärskas i tal och skrift.
Kontakt
Tjänsten är placerad på SAS Frösundavik.
Ansök via länken:
https://candidate.hr-manager.net/ApplicationForm/SinglePageApplicationForm.aspx?cid=1164&departmentId=18991&ProjectId=145068&MediaId
Sista ansökningsdag: 12/2-2019.
Vi behandlar alla ansökningar löpande.
Vad kan SAS erbjuda dig?
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. För att våra anställda ska kunna nå sin fulla potential fokuserar vi på bra ledarskap och att arbeta tillsammans mot gemensamma mål. Vi inser vikten av en positiv och trivsam arbetsmiljö och arbetar ständigt med förbättringar. Som anställd hos oss får du inte bara marknadsmässig lön och bra förmåner - du får möjlighet att
ständigt utvecklas i din roll. Arbetskulturen på SAS är prestationsdriven och resultatorienterad. Det innebär att vi fokuserar på behovet av att sätta tydliga mål, coacha, utveckla och följa upp alla våra medarbetare.
Om arbetsplatsen
Frösundavik kontorsbyggnad är ett perfekt ställe att arbeta på. Här finns bland annat gym, restaurang och café - allt för att göra din arbetsplats så bra som möjligt. Byggnaden ligger i ett av Solnas grönområden, nära Hagaparken och Brunnsviken, och du kan utan problem ta en spring- eller simtur under lunchen. Kollektivtrafiken rullar tätt i rusningstrafik från centralstationen till Frösundavik. Att ta cykeln till jobbet är självklart också möjligt, många av oss väljer faktiskt att njuta av den natursköna rutten.