CRM Campaign Coordinator till Digitala Tjänster, Arbetsförmedlingen

CRM Campaign Coordinator till Digitala Tjänster, Arbetsförmedlingen

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Har du erfarenhet av att jobba med digital kommunikation och marknadsföring och drivs att göra förändring? Har du starkt kundfokus och kompetens om hur vi når fram till olika målgrupper? Drivs du av att göra skillnad i en viktig samhällsfråga? Då kan du vara den vi söker.

Vi söker just nu en CRM Campaign Coordinator till avdelningen Digitala tjänster inom Verksamhetsområdet Direkt.

Vem är vi

Arbetsförmedlingens Verksamhetsområdet Direkt ansvarar för självservicetjänster via digitala kanaler. Målet är att göra vårt tjänsteutbud tillgängligt för kunden på kundens villkor: rätt tjänst vid rätt tidpunkt i rätt kanal. Vi befinner oss i en spännande uppbyggnadsfas och har höga ambitioner. Vi ska erbjuda kunderna ett komplett stöd i de digitala kanalerna som snabbare leder kunden till nytt jobb eller utbildning.

Vill du vara med som nyckelperson i denna spännande resa? Vi söker nu en erfaren CRM Campaign Coordinator som skall ansvara för att hur vi bäst når ut till våra med vårt erbjudande i olika kanaler.

 

Vem är du

I rollen som CRM Campaign Coordinator tillhör du CRM-teamet och arbetar i nära samarbete med kommunikationsavdelningen och produktansvariga för digitala tjänster. Rollens främsta uppgift är att utforma och exekvera integrerade kampanjer i Arbetsförmedlingens CRM-system. Detta görs genom att ansvara för förberedelser, planering, genomförande och av uppföljning kampanjerna.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

Omsätta kundbehov och kundinsikter till riktade kampanjer/aktiviteter

Utforma riktade erbjudanden anpassade till olika målgrupper Ansvara för planering och utskick av nyhetsbrev inom ramen för den digitala kunddialogen och andra målgruppsanpassad kampanjer

- Planera, koordinera, genomföra och följa upp kampanjer och själv hands-on delta i arbete med utformning och innehåll, tex copy och innehållsproduktion

Mäta och kontinuerlig optimera den löpande kunddialogen Ansvara för att kvalitetssäkra CRM-kampanjer; målgruppsurval, innehåll och design

- Synka CRM-kampanjer med annan kundkommunikation i ägda, förtjänta och betalda kanaler
- Koordinera och exekvera dagliga utskick
- Säkerställa att vi följer uppsatt styrmodell

Din profil

För att lyckas i rollen behöver du ha ett kommersiellt driv och en god förståelse för kundresa, kundsegmentering och målgruppsanpassning. Självklart har du ett stort intresse och erfarenhet av marknadsföring, kundbeteende och kundupplevelse.

Du är initiativtagande, driven och noggrann i ditt arbete. För att axla rollen är det viktigt att du är samarbetsinriktad men samtidigt har god förmåga till självständigt arbete och får saker genomförda snabbt. Du har en god kommunikationsförmåga och är bra på att nyhetsvärdera och kanalanpassa material. Du är innovativ, kreativ och hittar nya och aktuella vägar att kommunicera. Du får stor frihet under ansvar och ett varierande uppdrag med stort mandat. I den spännande förändringsfasen vi befinner oss i är det avgörande att du är kreativ, resultatinriktad, driven och har förmågan att utveckla nya arbetssätt.

 

Kvalifikationer

 

Du har eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande kunskap Du är en skicklig skribent och kan skapa innehåll anpassat till olika kunder och kanaler Erfarenhet av marknadsarbete och målgruppsanpassade kampanjer Erfarenhet av digital marknadsföring Erfarenhet av kundbeteenden och kundlojalitet Erfarenhet av automatiserade marknadskampanjer och triggerbaserad kommunikation kopplad till kundlivscykelarbete Vana att initiera, driva och slutföra projekt Kunskap inom och erfarenhet av kundsegmentering Goda kunskaper i såväl svenska som engelska Du är analytiskt lagd och förmåga att omsätta slutsatser till reella aktiviteter

 

 

Meriterande

Meriterande med erfarenhet från både B2B och B2C Erfarenhet från arbete med CRM-system som Apsis, Odoo eller Hubspot Meriterande med erfarenhet från arbete med kundklubb och CRM Gärna erfarenhet av Employer Branding

- Vi ser gärna att du har ett stort samhällsintresse och gillar att följa med i aktuella ämnen

 

Övrigt

Anställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning för alla våra tjänster. Placeringsort Solna. Resor kan ingå i arbetet.

Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete samt får en möjlighet till bra balans mellan arbete och familjeliv. Vi satsar på dig som anställd och erbjuder kompetensutveckling, friskvårdstimme, lärandetimme, föräldralön som ett exempel ur det statliga erbjudandet.



Ansökan Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti 2020. Bifoga cv samt personligt brev. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal urvalsfrågor elektroniskt. Vi kan komma att hålla intervjuer löpande under ansökningstiden. Rekryteringen har diarienummer Af-2020/0033 3831

 

Vi ser gärna att du som har företräde till återanställning hos Arbetsförmedlingen söker denna tjänst

 

 

Kontaktpersoner

Sektionschef, Cathrin Fogelberg, 010-486 40 25

CRM-strateg, Per Ernerdahl, 010-487 0614

Enhetschef, Emma Ardbo Johnard, 010-487 77 47

Facklig representant ST, Åsa Skiöld, 010-486 95 59

Facklig representant Saco, Ingela Larsson, 0771416416

Facklig representant Seko, Anna Wallin, 0104874604

HR-partner Louise Nilsson, 010-486 34 48

 



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023