Customer Experience Lead / Customer Success

Customer Experience Lead / Customer Success

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att Bravura hanterar delar av rekryteringsprocessen och du anställs direkt hos företaget.

Om företaget:

För kunds räkning söker vi en Customer Experience Lead. Vår kund är ett Saas-bolag med positiv tillväxt och som började sin resa 2007. Här blir du en del av ett kompetent gäng på cirka 25 personer som sitter i ljusa lokaler centralt i stan, där kulturen andas innovation samt kreativitet och det egna initiativet och viljan uppmuntras.

Arbetsuppgifter:

I rollen som Customer Experience Lead kommer du att vara med och bygga upp ett Customer Experience team och på sikt ta en ledande roll för gruppen. Syftet med satsningen är att öka värdet av kundernas användning av företagets produkt samt att proaktivt fånga upp nya affärsmöjligheter. I rollen kommer du därför hålla en nära kunddialog i syfte att bland annat följa upp på hur kunderna använder företagets produkt samt säkerställa att utlovad kvalitet efterföljs, du har även ett nära internt samarbete med marknad-, sälj- och teknisk avdelning för att bland annat bistå med insikter kring användandet av produkten. Inledningsvis rapporterar du till företagets CTO, med takt att teamet växer och du tar en ledande roll kommer du att rapportera till företagets CEO samt blir en del av företagets ledningsgrupp.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad utbildning på högskole- eller yrkeshögskolenivå
• Erfarenhet från en kundorienterad roll
• Erfarenhet av ledarskap, från projektledning eller liknande
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Vi tror att du som söker har ett stort intresse för affärer och har förmågan att förstå affärsmässiga principer. Du är en utåtriktad person som känner dig trygg i sociala situationer och trivs med att arbeta med flera olika kontaktytor. Vidare tror vi att du förmågan att handla och agera, strukturera och prioritera samt fatta egna beslut. Då du i rollen samarbetar tätt ihop med dina kollegor är det viktigt att du uppskattar att arbeta ihop med andra och ser ett värde i att samarbeta.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Linköping
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer experience, customer success, lead, manager, tech, technology, software, Saas, customer, sales

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 20 november 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Säljare med kundansvar

Säljare med kundansvar

24 april 2024

23 april 2024