Customer Service Manager till Nymans Ur 1851 i Stockholm

Customer Service Manager till Nymans Ur 1851 i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du bli en viktig del av en framgångsrik verksamhet där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med härliga kollegor? Är du en erfaren ledare med ett brinnande intresse för att effektivisera och utveckla kundservice? Har du dessutom ett genuint intresse för kvalitetsur och smycken? 
Då ser vi fram emot att höra av dig!

Som Customer Service Manager hos Nymans Ur 1851 är du med och utvecklar vår kundservice till nya nivåer. Tillsammans med dina kollegor säkerställer du att Nymans Ur 1851 erbjuder den mest professionella servicen, den mest exklusiva produktportföljen och överträffar våra kunders förväntningar.

Nymans Ur 1851 växer och är inne i en spännande fas där digitalisering och effektivisering står högt på agendan. Verksamheten behöver därför stärka upp teamet med en erfaren och skicklig Customer Service Manager.

Ansvarsområden
I rollen som Customer Service Manager har du en bred och omväxlande roll där du får möjlighet att dagligen arbeta både strategiskt och operativt. Du kommer att vara med och både driva och utveckla vår kundserviceorganisation, våra processer och vårt arbetssätt till en helt ny nivå tillsammans med övriga enheter i bolaget. Du kommer även att ha ett arbetsledande ansvar för våra medarbetare inom kundservice och delta i det dagliga operativa arbetet inom enheten, både digitalt och i butiken på Biblioteksgatan. 

Som Customer Service Manager är professionell service till alla våra kunder ledstjärnan och hos oss på AB Nymans Ur 1851 strävar vi alltid efter att vara proaktiva, ha hög klass på vårt bemötande och leverera service i världsklass. Tillsammans med dina medarbetare möter du våra kunder i butiken, digitalt och på telefon, där ni löpande hanterar frågor via mail, säljer, tar emot ordrar (från vår webhandel), svarar på frågor och administrerar olika ärenden. Målsättningen är att du med din kunskap och erfarenhet, bl a ska kunna bidra i vårt digitaliseringsarbete och effektivisera vår kundservice. 

Du arbetar aktivt med coaching för att löpande utveckla inte bara processer och rutiner, utan även ditt team i syfte att möta såväl nuläget, som utmaningar och förändringar. I dina uppgifter ingår planering, nyckeltal och löpande uppföljning av resultat. 

Som Customer Service Manager har du din arbetsplats i vår flaggskeppsbutik på Biblioteksgatan i centrala Stockholm.

Kvalifikationer
För att lyckas i rollen tror vi att du har en eftergymnasial utbildning inom service management, retail, eller annan likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet från kundserviceverksamhet, varav två år i ledande befattning. Du behöver vara van vid och trivas i en roll som är både strategisk och operativ, där du hanterar högt och lågt. 
Vi vill att du har erfarenhet av digitalt utvecklingsarbete inom kundservice och gärna från förändringsledning. Har du erfarenhet av att bygga upp och utveckla en digitaliserad kundserviceorganisation är det en stor fördel, liksom erfarenhet av e-commerce.

Du har ett grundläggande affärstänk och god förståelse för ekonomi, samt är van att både implementera och utveckla processer. Vidare vill vi att du behärskar Officepaketet och har erfarenhet av att arbeta i CRM-system så som Salesforce eller HubSpot. Du har även erfarenhet av att arbeta löpande med uppföljning av nyckeltal, resultatsammanställningar och olika presentationer. Vi förutsätter att du behärskar engelska och svenska på hög nivå, i både tal och skrift. 

Det är en fördel om du har ett genuint intresse för och/eller erfarenhet av att arbeta med kvalitetsur och smycken. Vi ser gärna att du även har erfarenhet från en verksamhet inom lyxsegmentet. 

Som person är du en driven problemlösare, orädd och självgående och du trivs i en roll där du får möjlighet att utveckla och utvecklas. Du är en naturlig ledare med en coachande och involverande ledarstil, som bidrar till både medarbetares och verksamhetens utveckling. Du är en teamspelare som har lätt för att samverka och har förmågan att skapa goda relationer såväl internt som externt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är en god kommunikatör och ser god service som en självklarhet. Du behöver vara van att prioritera och kunna omprioritera vid behov, samt arbeta proaktivt och få saker ur händerna. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-06-20
Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt.

För information: I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. 
För mer information kontakta Lotta Carlsson på 073 075 23 25.

Om företaget
Sedan starten har AB Nymans Ur 1851 varit ett familjeföretag och alltid strävat efter att erbjuda den mest professionella servicen, den mest exklusiva varumärkesportföljen och att överträffa kundernas förväntningar. 

Bolaget är en av de mest kända återförsäljarna av exklusiva klockvarumärken i Sverige, med tre butiker fördelat på Stockholm och Västerås, en serviceavdelning och personal med expertkunskap. 

Du kommer att vara en del i teamet på totalt ca 70 personer där alla (oavsett roll) aktivt arbetar för att skapa den bästa arbetsplatsen där du som medarbetare mår bra och utvecklas samt ger den bästa upplevelsen till våra kunder.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


22 april 2024