Customer Service Representative/Kundservicemedarbetare (vikariat 12 måna...

Customer Service Representative/Kundservicemedarbetare (vikariat 12 måna...

Arbetsbeskrivning

Hemfrids tillväxtresa fortsätter och nu söker vi fler Kundservicemedarbetare. Drivs du av att skapa en kundserviceupplevelse i världsklass? Då kan du vara vår nästa kollega!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Kundservicemedarbetare arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder. Du tillhör avdelningen för Kundrelationer som ansvarar för kundservice och är ”first line support” för alla kundfrågor både via mail, chatt, sociala medier och telefon.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att hjälpa befintliga och nya kunder vid frågor och synpunkter. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att hitta de bästa lösningarna och överträffa kundens förväntningar. Du är en del av ett team med samma arbetsuppgifter och du samarbetar dagligen med kolleger i hela företaget.

På Hemfrid blickar vi alltid framåt, mot nya destinationer och mål. Under kommande åren kommer vår Kundserviceavdelning växa och vi söker därför dig som vill vara en del av vår tillväxt och som trivs i en bransch och verksamhet under ständig förändring.

Du kommer bl.a. arbeta med:

- Kundservice - Leverera branschens bästa kundupplevelse
- Hjälpa intressenter/kunder vid frågor och synpunkter
- Besvara e-mail, inkommande samtal samt konversationer i sociala medier och chatt
- Inbokning, ombokning och avbokning av uppdrag
- Löpande merförsäljning av Hemfrids tjänster som fönsterputs, storstädning, utökning av abonnemang etc
- Nära och löpande samarbete med syskonavdelningen Innesälj




- Administativa kundärenden som: - Hantera pauser och av- och ombokningar från kunder
- Besvara betalnings- och fakturafrågor
- Uppdatering och upplägg av kund- och företagskort
- Avtalsändringar, städupplägg
- Hantera eventuella skade-, missnöje- och reklamationsärenden
- Avslut med målet att behålla kunden
- Beröm och feedback




Vi letar efter dig som

För oss är din personlighet viktigast - vi söker dig som är kundfokuserad, kommunikativ och lösningsfokuserad. Du trivs i en roll där snabb support och leverans förväntas, och får energi av att nå mål och leverera service i världsklass. Då du kommer ha många kontaktytor, såväl externt som internt, tror vi att du är en stark relationsbyggare och samarbetsfokuserad. För dig är det där ”lilla extra” en självklarhet!

Utöver detta ser vi att du:

- Har god erfarenhet från service och kundbemötande
- Högt meriterande om du tidigare har arbetat som kundservicemedarbetare
- Pratar och skriver flytande svenska samt engelska
- Har god data- samt systemvana


Vi erbjuder

Hos oss får du stor möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden. I rollen som Kundservicemedarbetare räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk för att ytterligare stärka Hemfrid marknadsposition.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och kvalat in som Mäster Gasell. Självfallet har vi kollektivavtal, personalrabatter, olika förmåner och individuell lönesättning.

Övrig information

Tjänsten är ett vikariat på 100 % på minst 12 månader. Arbetet förläggs på Hemfrids kontor på Södermalm, Stockholm med möjlighet till hemarbete (under nuvarande pandemi utförs större delen av arbetet på distans). Vår kundrelationsavdelning är bemannad vardagar 06 - 19 samt lördagar 09 - 18 och du behöver kunna arbeta dessa tider.

Ansökan

Har du kommit såhär långt? Då kanske denna tjänst låter som något för dig? Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär nedan. Vi tillämpar löpande tillsättning och önskar tillsätta tjänsten så snart vi har möjlighet.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Jessica Magnusson, HR-specialist: jessica.magnusson@hemfrid.se.

Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi över 2 200 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår hemsida: www.hemfrid.se (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 april 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


Kundservice

Kundservice

24 april 2024

Finnish speaking job opportunities

Finnish speaking job opportunities

24 april 2024

24 april 2024

Finnish Audi Customer Service

Finnish Audi Customer Service

24 april 2024