Customer Service till Fergas North Europe i Linköping

Customer Service till Fergas North Europe i Linköping

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som Customer Service på ett globalt och spännande bolag i Linköping. Lockas du av en bred, dynamisk och administrativ tjänst? Ta chansen att bli en del av Fergas North Europe!

Om företaget
Fergas Group är en verkstadskoncern med huvudkontor i Linköping. De har produktionsenheter i Sverige, Kina, USA och Italien samt säljkontor i USA och Indien. Koncernen omsätter cirka 300 MSEK och har ca 230 anställda globalt. Företaget utvecklar, producerar och säljer fläktar och fläktsystem till en lång rad olika applikationer som t.ex. ventilation och uppvärmning, vitvaror, bilindustrin m.m. under devisen ”Your Global Partner in Air Moving Solutions”. Deras vision är att göra kunderna framgångsrika genom att följa med dem till alla de marknader där de gör sina globala affärer. Fergas har en inkluderande företagskultur där medarbetarna får stort eget ansvar och där beslutsvägarna är korta.

Fergas befinner sig i ett expansivt skede globalt med fokus på organisations & produktutveckling för att stödja företagets Vision och Globala målsättningar.


Dina arbetsuppgifter
Fergas är ett globalt bolag med produktion i flera länder. De jobbar i många olika branscher och kundsegment. Att agera i rollen som Customer Service, innebär en daglig kundkontakt med människor runt hela jorden. Du fungerar som en länk mellan kund och den interna organisationen och den globala säljfunktionen i Fergas Group.

Ett axplock av arbetsuppgifter:
• Kundkommunikation ”Customer service” lokalt för Fergas North Europes kunder
• Supporta säljare vid resor med underlag och information
• Kommunikation med andra Fergas siter och back office personer
• Kundadministration, (Kund- och systemunderhåll)
• Leveransfrågor
• Ansvara för växeltelefonen
• Betalningspåminnelser (första instans, vid eskalering support av säljare)
• Utskick/hantering av kunddokument
• Assistera Fergas North America (USA) samt administrera “Consignment” lagret I USA
• Hantera enklare innesälj
• Administrera webbutik
• Delta i budgetarbete
• Mässförberedelser (ihop med säljare) och uppföljning efter mässor
Arbetsuppgifter som denna roll skall utveckla:
• Utveckling av systemstöd
• Införa CRM-stöd
• Uppföljning av och effektivisering av Fergas egna ”customer experience- process”

Din profil
För rollen som Customer Service lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en person som värdesätter goda relationer och med din positiva anda har du lätt för att samarbeta med både interna och externa kontakter. Du har ett ständigt fokus på service och tycker om att hantera en roll som inte alltid har givna ramar och där kraven är höga på att du flexibelt arbetar strukturerat och målmedvetet.

Viktigt för rollen som Customer Service är att du tidigare arbetat i en liknande roll och har erfarenhet av service, med fördel kundsupport.

Det är viktigt att du har mycket goda språkkunskaper i både svenska och engelska, i så väl tal som skrift. Meriterande för tjänsten är språkkunskaper i tyska. Hantering av system är ett viktigt inslag i denna tjänst och därmed ser vi att du har tidigare erfarenhet av arbete i system, med fördel M3. Du kommer dagligen att jobba i Fergas olika stödsystem där du värdesätter vikten av dokumentation.


Ansökningsförfarande
I denna rekryteringsprocess samarbetar Fergas AB med Skill. Vi tillämpar löpande urval så vänta inte med att söka! Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryterare Josefine Bolling (josefine.bolling@skill)

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 15 november 2020

Liknande jobb


Administratör till Scania

Administratör till Scania

23 april 2021

Contract manager

23 april 2021