OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det finns ingen ”perfekt” kandidat, Goava är ett företag där vem som helst kan växa - för på Goava är personlighet lika viktigt som tidigare erfarenheter. Med det sagt söker nu Goava en Customer Success Manager att bli en viktig del av ett team om fem personer med högt engagemang, sammanhållning och målfokus. Välkommen in med din ansökan, vi återkopplar under hela sommaren!
OM TJÄNSTEN
Kortfattat så är Goava är en Sales Intelligence-plattform som hjälper B2B-organisationer att sälja smartare och mer effektivt. De samlar in och analyserar öppen och publik data om företag för att hjälpa B2B-säljare att hitta rätt företag att bearbeta och för att göra effektiv research om företag. Allt detta görs med hjälp av AI och Machine Learning för att hjälpa deras kunder att sälja mer.
Hos Goava får du möjligheten att vara med på en spännande tillväxtresa och växa tillsammans med bolaget. Idag är Goava cirka 35 medarbetare och har en stark företagskultur präglad av gemenskap och engagemang med högt i tak.
Du erbjuds:
* Att bli en del av ett företag med stark kundtillväxt och hög kundnöjdhet
* En gedigen onboarding för att du ska få goda förutsättningar att komma in i rollen på bästa sätt
* Goda utvecklingsmöjligheter inom företaget
* Att bli en del av en varm företagskultur som värdesätter en stark gemenskap och engagemang
ARBETSUPPGIFTER
Att arbeta som Customer Success på Goava innebär att hantera deras mest värdefulla tillgång - deras kunder.
Din främsta arbetsuppgift kommer vara att driva och bidra till deras kunders framgång genom att hjälpa dem att inse värdet av Goavas plattform och Sales Intelligence. Du kommer hantera flera olika typer av kunder och det är ditt ansvar att vägleda dem mot positiva och framgångsrika resultat. Du kommer bland annat att:
* Förvalta dina kunder
* Leverera en kundupplevelse i världsklass
* Hantera hela kundcykeln genom onboarding, adoption, expansion, förlängning och churn
* Analysera användarbeteende för att proaktivt agera på förändring
* Ha ett nära samarbete med både sälj och produkt
* Hjälpa Goavas kunder med implementering av olika integrationer
* Aktivt arbeta med kundsupport i chatt och via email
* Skapa och underhålla vår kunskapsbank för Goavas kunder med artiklar, videos och guider
VI SÖKER DIG SOM
Vi ser gärna att du som söker har en hög social kompetens, är strukturerad, driven och kan ta i där det behövs. Du motiveras av högt uppsatta mål och att driva processer mot framgångsrika resultat. Andra beskriver dig som en positiv och lösningsorienterad person som vågar utmana och är orädd för att tänka nytt.
Vidare söker vi dig som har:
* 1-2 års erfarenhet av B2B, exempelvis som Account Manager eller liknande roll med kundansvar
* Erfarenhet av att hantera kundrelationer och driva försäljning
* Förmågan att förmedla information på ett engagerande och lättförståeligt sätt
* Förmågan att hantera flera projekt och uppgifter samtidigt
* Vidareutbildning så som kandidatexamen eller motsvarande
* Ett obehindrat sätt att föra dig på både svenska och engelska i både tal och skrift
Meriterande för tjänsten är om du:
* Behärskar något av de nordiska språken
* Har erfarenhet av olika CRM-verktyg
Övrig information
* Start: 1/9 men med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid. Detta är en direktrekrytering där du blir anställd av Goava tillsvidare med 6 månaders provanställning
* Placering: Nyrenoverat kontor i centrala Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Goava grundades 2017 av erfarna entreprenörer och består i dagsläge av ca 40 medarbetare. Goava arbetar med att hjälpa kunder att bli än mer effektiva i sin försäljning, vilket görs genom deras Sales Intelligence-plattform. Goava fungerar även som ett insiktsverktyg som ger värdefull data om både prospekt och kunder. I slutet av juni 2021 gjorde Enento Group en initial investering på 38 miljoner kronor i Goava Sales intelligence AB, vilket bidrar till den spännande tillväxtresa företaget befinner sig på.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231