DANSKTALANDE COMMUNICATIONS SPECIALIST

DANSKTALANDE COMMUNICATIONS SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Är du en kulturbärare av rang? Trivs du i en internationell miljö med den stora koncernens möjligheter och det lokala mindre bolagets familjära och trivsamma entreprenörsanda? Just nu etablerar vi en helt ny tjänst som Communications Specialist där du får vara med och bygga upp tjänsten från grunden.

Är du en fena på danska och på att skriva värdeskapande texter samtidigt som du är kreativ och ser möjligheter i digitala kanaler kan detta vara rätt möjlighet för dig.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

I din roll som Communications Specialist ansvara du för att förse våra svenska och danska kunder med värdeskapande information och kommunikation via olika digitala (och analoga) kanaler. Du ansvarar också för att förse vår säljorganisation med produktinformation som maximerar våra kunders upplevelse. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

- Tillsammans med kommunikationsteamet i Storbritannien bygga kunskap och öka medvetenheten kring Altro och vårt varumärke (som en del av den strategiska kommunikationsplanen).
- Leverera kommunikation som ligger i linje med vår kampanj- och aktivitetsplan.
- Föreslå kommunikationsaktiviteter med tillhörande budget och tidplan.
- Producera kreativt och engagerande innehåll, enligt våra riktlinjer, till pressreleaser, reklam, redaktionella artiklar, nyhetsbrev, tryckt material, direktreklam, event, hemsida och sociala medier.
- Skapa och distribuera nyheter och content till media (tex ny produktinformation, referensuppdrag, branschnyheter mm).
- Korrekturläsning och översättning.
- Ansvara för kontakten med externa leverantörer tex videoproducenter och dylikt.
- Enklare allmänna uppgifter som är relaterade till marknads- och kommunikationsområdet.

Tjänsten är på heltid (deltid kan också diskuteras) och du är placerad på vårt kontor i Malmö (Fosie). Du rapporterar till vår nordiska Area Manager, som är placerad i Malmö, och arbetar i mycket nära samarbete med vår Communications Manager i Storbritannien. Vi tillämpar sex månaders provanställning!

Kvalifikationer och personlighet

Du har en för tjänsten adekvat eftergymnasial utbildning och omkring tre års relevant arbetslivserfarenhet, i närtid, inom kommunikationsområdet. Vi ser positivt på erfarenhet från både en kommunikationsavdelning och från byråerfarenhet. Du talar och skriver svenska, danska och engelska obehindrat. Du behärskar dessutom nyanser i språken så att du kan översätta engelska texter till både svenska och danska med rätt andemening och ”finish”. Du är van vid att hantera olika kommunikationskanaler (hemsida, e-post, nyhetsbrev, pressreleaser, sociala medier och dyl.) och trivs i en både kommersiell och internationell miljö. Vidare förstår du vikten av lönsamhet samt att hålla både budget- och tidsramar. Du sätter också en ära i att lämna ifrån dig korrekt och riktig information.

För att kunna trivas och göra ett bra jobb hos oss är din personlighet A och O. Eftersom vår organisation i Sverige är liten har varje medarbetare mycket stor betydelse. Vi söker dig som är:

- nyfiken, förändringsbenägen och positiv till utveckling
- flexibel, prestigelös och beredd att hugga i där det behövs
- strukturerad med förmågan att prioritera mellan parallella projekt
- självgående med ett eget driv
- lagspelare med företagets bästa för ögonen
- rak, ärlig och positiv

Vi erbjuder…

Hos oss får du stor frihet och mycket ansvar. Du får möjlighet att arbeta med trevliga kollegor i både Malmö och (på distans) Storbritannien. Vi sätter stor vikt vid dina personliga egenskaper och för rätt person finns alla möjligheter att sätta sin egen prägel på tjänsten.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på engelska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04. Notera att vi arbetar med urvalet löpande och att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Ansök redan idag! Välkommen med din ansökan via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:415331/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Altro startade för 100 år sedan och är idag en ledande global tillverkare av förstklassiga golv och väggbeklädnad inom bygg- och transportbranschen. Med mer än 60 års erfarenhet av säkerhetsgolv och 30 års erfarenhet av väggbeklädnad har vi en gedigen kännedom om marknaden och vet att våra produkter håller under lång tid. Vi trivs verkligen med att samarbeta med våra kunder och brinner för at ta fram banbrytande ny teknik och nya produkter. Vi har ett stort engagemang när det gäller hållbar utveckling, återvinning och återanvändning av våra produkter. Välkommen och läs mer om oss på www.altro.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Altro Nordic AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 juni 2021
  • Ansök senast: 30 augusti 2021

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024