OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårt koncept att erbjuda kvalitativ teknisk support för privatpersoner och företag har blivit en succé i Sverige och Norge så nu kommer vi att starta igång även i Danmark.
Ditt uppdrag
Vi söker dig som har en bred teknisk kompetens och är van vid att hjälpa andra med datorer och hemelektronik. Ditt uppdrag är att hitta lösningar till alla möjliga problem som kan uppstå med datorer, telefoner, TV, Hifi, nätverk, mm. för kunder i hemmet. Du kommer arbeta självständigt och i direkt kontakt med kunder, främst över telefon/fjärrstyrning men även on site support. Utöver din roll som supporttekniker delar du information med och supportar våra andra tekniker samt agerar som en ambassadör för företaget. Du har lätt för att prata med nya människor, sätta dig in i människors problem och förklara tekniska lösningar på ett enkelt sätt.
Du kommer att arbeta tätt tillsammans med en av våra partners i Danmark, som är en av Skandinaviens största e-handlar för hemelektronik. Vi söker därför någon som gillar att arbeta nära affärsverksamheten och komma på nya idéer på hur vi kan utveckla verksamheten. Vi ser även gärna att du hjälper till att hitta nya talanger för att bredda vårt nätverk av supporttekniker.
Vad vi söker hos dig
Mycket goda kunskaper inom datorer och hemelektronik
Erfarenhet av IT-support, kundservice eller liknande
God kreativ förmåga i att ta dig an problem
Enkelt och pedagogiskt sätt att kommunicera
Förmåga att arbeta självständigt och hitta egna lösningar
Talar och skriver svenska och danska flytande
Tidigare erfarenhet av kundtjänst och/eller teknisk support är meriterande
Andra språkkunskaper, t.ex. norska är meriterande
Anställningen är på heltid och vi ser helst att du bor i Malmö-området.
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria
Maria
Cecilia