Delivery Lead till snabbväxande PropTech bolag

Delivery Lead till snabbväxande PropTech bolag

Arbetsbeskrivning

Delivery Lead till snabbväxande PropTech bolag
Amido är ett snabbväxande och marknadsledande PropTech bolag med fokus på moln och integrationslösningar för passersystem. Visionen är att effektivisera, säkra och förbättra administrativa processer för fastighetsägare genom digitalisering och automatisering. Amido utvecklar och erbjuder ett flertal olika plattformar och tjänster, och bland våra kunder återfinns en majoritet av Sveriges största fastighetsägare såsom Balder, Heimstaden, HSB, Lunds Kommun, Rikshem, SBB, Stena Fastigheter, Vasakronan, Willhem, och många, många fler. Vi är börsnoterade på Spotlight sedan 20XX
Vi är idag 40 glada kollegor och ser fram emot att välkomna ytterligare en nyckelmedarbetare till vårt team.
Bakgrund
Amidos produktportfölj och ekosystem utökas i rask takt och därför söker vi nu en Delivery Lead som är med och bygger vidare på vår Professional Services organisation för digital leverans. Customer Success är teamet som ser till att våra kunder kommer igång och kan jobba smidigt i våra system. Vi jobbar tätt med våra kunder och levererar hållbara och effektiva lösningar – och finns givetvis där när och om problem uppstår. Vi ser även till att leverera värde till våra kunder över tid allt eftersom nya spännande produkter och tjänster utvecklas.
Arbetsbeskrivning
Några av de arbetsuppgifter som du kommer att jobba med:
PMO– ansvar för projektpipe samt resursfördelning inom Delivery avdelningen.
Systemägare för PMO och projektledningssystemet
Processägare för leveransmetodik samt utrullningsprocesser per produkt mot kund.
Projektledning innefattande ansvar för förstudie, analys, resursplanering, budgetansvar samt styrgruppsrapportering på C-nivå.
Leda tvärfunktionella projektteam där både leverans, sälj, support, RnD och marknad samverkar för att ta fram och förbättra Amidos produktportfölj.
Leda workshops samt training sessions (applikationen) med kund / partner.
Leda kund mot best practice lösningar, där gränsen mellan IT och verksamhet ofta är tunn – för att lyckas bra krävs ett skarpt öga för verksamhet samt change management.
Tillsammans med RnD driva interna utvecklingsprojekt samt, där det behövs assistera vid djupare felsökning i projektform.



Ett av dina första projekt kommer vara att upphandla samt implementera ett nytt workflow / PMO system för leverans samt säkra upp våra befintliga leveransprocesser och rutiner.
Då vi på väg utanför landets gränser ser vi det även som självklart att du tar lead på de nya marknader som vi etablerar.
Profil
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning inom teknik, IT eller ekonomi (eller motsvarande arbetslivserfarenhet) gärna kombinerat med ett stort intresse för digitala plattformar och teknik.
Minst 3 år som projektledare inom IT eller liknande bransch



För att lyckas i rollen som Delivery Lead på Amido behövs ett stort tekniskt intresse kombinerat med ett starkt kundfokus & affärsmannaskap. Du har en god samarbetsförmåga, är initiativtagande och kommunikativ, både internt och externt. Vidare är du pedagogisk, analytisk och strukturerad, samt förstår och analyserar komplexa frågor och problem snabbt. Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Du har tidigare jobbat som IT- eller managementkonsult eller på andra framträdande positioner inom IT.
Erfarenhet från digital leveransorganisation eller från Cloud / SaaS lösningar är givetvis extra meriterande.
Vi tror att du är social, driven och väljer laget framför jaget.
Tjänsten kommer med stort ansvar samtidigt som du får stor frihet att påverka och bli en vital del av ett drivet ungt, scale-up bolag med riktigt stora ambitioner.
Placering
Tjänsten är en heltidstjänst och placerad i Göteborg. Då vi växer kraftigt och verkar inom mycket snabbt föränderliga premisser så utgår en majoritet av arbetet från kontoret tätt tillsammans med teamet.
Vad vi erbjuder dig
Vi värnar starkt om våra medarbetare och har en mycket god stämning på jobbet med mycket skratt och högt i tak.
Bolaget präglas av en stark entreprenörsanda och vi erbjuder dig en miljö där vi tillsammans skapar banbrytande lösningar för fastighetsbranschen.
Ansökan
Vi välkomnar din ansökan senast den 15e maj via LinkedIn eller via mail med CV samt personligt brev till hej@amido.se – ämnesrad ’Delivery Lead – Customer Success’.
Urvalsprocessen sker löpande och vi emotser din ansökan så snart som möjligt.
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till närmaste chef för tjänsten Daniel Levrén – daniel.levren@amido.se
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund. Vår gemensamma vilja är att göra Amido till ett enastående företag både som arbetsplats och samarbetspartner.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AMIDO AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 april 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Besöksadress

SKÅRS LED 3
GÖTEBORG

Postadress

SKÅRS LED 3
GÖTEBORG, 41263

Liknande jobb


Project Manager

Project Manager

18 april 2024

Audit Specialist and Transformation

17 april 2024

Användarsupport

16 april 2024