Delivery Manager - Hemfrid Stockholm

Delivery Manager - Hemfrid Stockholm

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Vi är just nu inne i en stark tillväxtfast och söker en Delivery Manager till vårt huvudkontor i Stockholm. Som Delivery Manager hos oss får du kliva in i en snabbrörlig och energifylld miljö med fokus på ledarskap, planering och service, låter det intressant? Läs mer nedan!

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Delivery Manager har du ansvar för ett av Hemfrids områden i Stockholm. Du är chef för områdets Hemfridare (hemstädare) och ansvarar för att vi levererar bästa möjliga kvalitet i våra tjänster, med målet att skapa en omtänksam kundupplevelse som passar kunden och dennes hem. Du verkar också för att Hemfrid ska nå sitt mål att vara branschens bästa arbetsgivare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som Delivery Manager är att coacha och leda områdets Hemfridare med målet att skapa kontinuitet, medarbetarengagemang och hög kundnöjdhet. Du ansvarar för områdets kostnader, resursplanering och schemaoptimering. Du rapporterar till en av våra Distriktschefer och ingår tillsammans med denne i ett team med flera andra Delivery Managers.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden:

Personalansvar

- Leda och fördela arbetet i området
- Ansvar för att coacha, utbilda, informera och följa upp hela medarbetargruppen
- Nyfiket närvarande ledarskap på fältet (våra Hemfridare arbetar ute hos våra kunder i Stockholmsområdet)
- Planera och genomföra teamaktiviteter
- Medarbetar- och lönesamtal
- Arbetsmiljöansvar


Schemaläggning och bemanning

- Kort- och långsiktig schemaplanering enligt fastställda rutiner och processer
- Matchning mellan Hemfridare och områdets nya kunder
- Ansvar för att medverka vid rekrytering, onboarding och utbildning av nya medarbetare


Kundservice

- Ansvar för ärendehantering och kundkontakt kopplat till Hemfrid så som: - Av- och ombokningar
- Merförsäljning
- Eventuella korrigeringar, skador och reklamationer





Måltal och uppföljning

- ENPS och välmående i medarbetargrupp
- Personalomsättning och sjukfrånvaro
- Mer- och minustid
- Kundnöjdhet på utförd tjänst
- TB


Din profil

Vi söker dig som känner lika stort engagemang för att Hemfrids kunder ska bli nöjda som att ditt team ska vara motiverat. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är resultatorienterad, anpassningsbar, initiativtagande och trivs i dynamiskt bolag i tillväxtfas. Du bör var trygg i din roll som ledare och kunna fatta snabba och smarta beslut. I din roll har du fullt ägandeskap för ditt område och du bör vara duktig på att arbeta efter resultat och budget för att driva ditt område framåt.

Utöver detta ser vi gärna att du har:

- Tidigare erfarenhet från en roll som chef med påvisad kunskap att tidigare hanterat mer utmanande samtal
- God erfarenhet från servicebranschen
- God kunskap i att analysera KPI:er och data. Du äger budgeten för ditt område och ansvarar för dess resultat
- God systemvana
- Meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce eller annat CRM/Schemaläggningssystem
- Talar och skriver svenska samt engelska
- Meriterande om du innehar en eftergymnasial utbildning inom management, företagsekonomi, annan ekonomisk/personalinriktad utbildning
- Meriterande med B-körkort


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Delivery Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal och diverse förmåner.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2020 samt 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Omfattning/Placering

Tjänsten som Delivery Manager är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänsten är på heltid och arbetstiden är förlagd kontorstid (07 - 16). Hemfrids huvudkontor ligger på Rosenlundsgatan 40, på Södermalm, i Stockholm.

Ansökan

Har du kommit så här långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig!

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Clara Ström, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.



Om Hemfrid

Hemfrid startades 1996 av Monica Lindstedt. Sedan dess har vi varit en pionjär på marknaden och idag är vi runt 2 400 medarbetare som hjälper våra kunder att göra livet enklare. Vi underlättar vardagen med tjänster som städning, trädgårdshjälp, flytt, enklare hantverk, återvinning och mycket annat. Hemfrid är också en viktig samhällsaktör och integrationsmotor då många av våra anställda får sitt första jobb i Sverige hos oss. Läs gärna mer på vår karriärsida: www.hemfrid.se/karriar (http://www.hemfrid.se/karriar).

Välkommen till Hemfrid!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


Hållbarhetschef

Hållbarhetschef

14 september 2022

8 september 2022