Demand Planning Manager till Beijer Servicekontor Sollentuna

Demand Planning Manager till Beijer Servicekontor Sollentuna

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Vi söker dig som vill leda vårt team inom operativt inköp och Supply Chain.
Vill du driva ett team med engagemang för affären och har du erfaren som ledare med goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management? Då kan det här vara tjänsten för dig!

Välkommen till oss på Beijer!

Demand planner teamet på Beijer ingår i funktion Supply Chain. Tillsammans med grannfunktionerna Logistiksupport, Logistikutveckling och våra operativa Logistikcenter arbetar dessa funktioner tillsammans för att skapa de bästa logistiklösningarna operativt som strategiskt gentemot våra byggkunder.
Vi är en framåtlutad organisation som tror på att kunna utmana rådande arbetssätt och att vara innovativ är något vi uppmuntrar.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Säkerställa tillgänglighet av material på filialer, logistikcenter och centrallager
• Leda och utveckla teamet som idag är nio personer, i både det dagliga och långsiktiga arbetet.
• Hålla möten och avstämningar med både grupp och medarbetare
• Hantera alla personalrelaterade delar såsom lönesamtal, prestations- och utvecklingssamtal, löpande personalärenden
mm
• Leda och fördela arbete med ständiga förbättringar såväl inom gruppen som tvärfunktionellt
• Sammanställa och följa upp data och nyckeltal kring tillgänglighet, lagervärde och lageromsättningshastighet inom
respektive kategori/leverantörer.
• Delta och vara drivande i tvärfunktionella möten såsom ”kategorimöten”
• Vara huvudansvarig för att kontakter med respektive region och vara sammankallande i forum med regioner och filialer
samt säkerställa framtagandet av underlag och analyser

Rollen är delvis operativ då du arbetar hands-on tillsammans med gruppen du leder, samtidigt som du får lyfta blicken och arbeta med bredare och längre perspektiv i en strategisk roll i logistiks ledningsgrupp.


Personprofil
Som ledare hos oss på Beijer ser vi att du är en inspiratör som har en förmåga och stort intresse för att stötta, utmana och utveckla andra individer. Det gör du genom att ge kontinuerlig och personlig coaching samt skapar en dynamisk och rolig arbetsmiljö som uppmuntrar till positiv attityd, laganda, kreativitet och ansvarstagande. Du är duktig på att kommunicera visioner och peka ut riktningen framåt och du har förmågan att på ett tydligt och konkret sätt förklara mål och syfte för att sedan stötta dina medarbetare genom sin väg till målet.

Arbetet på avdelningen handlar till stor del om att lösa utmaningar på ett kommunikativt och analytiskt sätt. I vardagen möter teamet på såväl som operativa, taktiska och strategiska frågeställningar och problem, vilket gör att nyfikenhet, proaktivitet och affärssinne behöver gå hand i hand. Du som ledare behöver känna att detta är något du drivs av. Som stöd finns såklart nyckeltal och tydliga mål.

Vi tror att du som söker

• Har jobbat med materialförsörjning inom retail eller liknande med många enheter som styrs centralt.
• Har goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management.
• Har lätt att lära dig nya system och är duktig på att utbilda andra för att underlätta arbetssätt.
• Har akademisk utbildning inom logistik, teknik eller liknande


Övrigt
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider med flextid
Plats: Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se.
Mattias har semester och är åter den 8 augusti och kommer då att behandla din ansökan.

Välkommen med din ansökan!


Företagspresentation
Beijer Byggmaterial erbjuder dig en roll i ett företag som med en stark företagskultur och tydliga värderingar. Vi ska vara den mest pålitliga byggmaterialhandlaren genom att vara schyssta, passionerade och stolta. Vi är stolta över att vara proffsbyggarnas förstahandsval, vilket vi lyckas med genom ett starkt lokalt entreprenörskap och det centrala stöd som Servicekontoret erbjuder.
I denna roll rapporterar du till Supply Chain Director och blir en del av en passionerad ledningsgrupp inom logistik med breda kunskaper. Beijer erbjuder kollektivavtalsenlig lön och schyssta villkor.

Några ord från ansvarig ledare:
Logistikavdelningen på Beijer har ett stort ansvar för affären då vi ska säkra hög tillgänglighet på material, väl fungerande och effektiva logistiksystem för inom hela Beijer och väl fungerande kundleveranser. För att klara har vi ett team med olika, djupa kompetenser som har ett bra och utvecklande samarbete.
För mig som chef är det viktigt med bra dialog, initiativ, glädje och resultatorientering. Som chef ger jag stor frihet under ansvar men följer nyckeltal och gillar att bolla frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juli 2022
  • Ansök senast: 9 augusti 2022

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


18 april 2024

18 april 2024

Emhart Glass söker avdelningschef till produktion

Emhart Glass söker avdelningschef till produktion

16 april 2024