Digital rådgivare och Affärsutvecklare

Digital rådgivare och Affärsutvecklare

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

På E.ON fokuserar vi nu på att bygga upp en ny position på företagsmarknaden, där vår förmåga att vinna kundernas förtroende kommer vara avgörande för framgång – ett inspirerande utvecklingsarbete som bara har börjat. Vi hoppas du vill vara med! 

Du kommer att bli en del av gruppen Energy Sales Business där vi erbjuder el- och gashandelsavtal till mindre och medelstora företagskunder i Sverige. Vi är fjorton medarbetare som arbetar som Digitala rådgivare och Affärsutvecklare. Eftersom elmarknaden är en marknad under stor förändring arbetar vi aktivt med att anpassa och utveckla våra erbjudanden för att ge bästa värde till våra kunder.

Vi är ett sammansvetsat team som bryr oss om varandra och tycker om att ha kul på jobbet. För att trivas med oss är en ödmjuk och prestigelös inställning bra att ha. Vi är alla lite vinnarskallar och tycker det absolut bästa är när vi vinner tillsammans!

Om tjänsten
Som Digital rådgivare och Affärsutvecklare arbetar du med bearbetning, försäljning och rådgivning av el- och gasavtal till nya och befintliga kunder. Du genomför analyser av kundernas energibehov, tar fram kalkyler och slutligen avtal som ger det bästa alternativet för varje kund. Din kontakt med kunder sker främst digitalt via Teams, mail eller telefon. En viktig del i ditt arbete är att kontinuerligt utveckla och förbättra vårt arbetssätt med fokus på kunderna, affären och våra erbjudanden. 

Tjänsten är placerad i Malmö.

Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med digital försäljning eller rådgivning. Om du har erfarenhet av affärsutveckling är det positivt, men det viktigaste är att du har ett intresse av att utveckla affären och våra kunderbjudanden. Det är bra om du har erfarenhet eller ett intresse för energimarknaden och du talar och skriver flytande på svenska och engelska. 

Som person tror vi att du utåtriktad, bra på att vinna andras förtroende och att förklara komplex information på ett enkelt sätt. Du gillar att uppnå resultat och att sätta upp mål som du aktivt arbetar mot. Vi tror också att du är kreativ och lösningsorienterad och gillar att testa nya sätt att arbeta på med fokus på affären och kundens upplevelse.

Varmt välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 6 februari. 

För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:  
Ann-Louise Barkestam, 0730531629

För fackliga frågor, vänligen kontakta:  
Per Carlsson, Unionen, +46 706 035425
Tony Rexepi, Akademikerna, +46 730 871638
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO, +46 730 499778

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 januari 2022
  • Ansök senast: 6 februari 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


29 april 2022