Distributionsplanerare till internationellt bolag!

Arbetsbeskrivning

Har du en bakgrund inom logistik? Är du en problemlösare som söker efter ny utmaning? Då skall du se hit!

Om tjänsten
Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för att aktivt säkra all tillgänglighet av emballage på terminalerna och depåerna runt om i Europa i enighet med företagets globala rutiner och guidelines. I din roll distributionsplanerare kommer du dagligen att ansvara för bokning av orders, bevakning, avvikelsehantering och uppföljning, med hänsyn till kostnader och avtal. Ditt ansvarsområde innefattar att säkerställa att man utnyttjar kapaciteten på terminalerna och att man utnyttjar transportörerna på ett bra sätt. Till viss del kommer din roll även innefatta planeringsarbete. Du har ansvara för kommunikationen både internt likväl som med övriga intressenter vilket innebär daglig kontakt med leverantörer och transportörer, där mycket av dialogen rör lassning, lossning och information kring eventuella avvikelser.  Vid förändringar så ansvarar du även för att uppdatera beställningen med leverantörer och transportörer.

Om dig
För att axla rollen som distributionsplanerare tror vi att du har en relevant utbildning inom området logistik. Har du tidigare erfarenheter av liknande arbetsuppgifter eller tillverkningsindustri kommer du snabbt komma in i rollen. Du har goda kunskaper i Officepaketet och känner dig bekväm med att kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift. Det är meriterande om du har ytterligare språkkunskaper. 

För att trivas i rollen har du förmågan att själv driva och underhålla såväl processer som relationer. Du har ett proaktivt arbetssätt och stimuleras av att lösa problem. Som person är du resultatinriktad, serviceminded och bekväm med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi ser även att du har ett starkt engagemang, driv och god förmåga att prioritera bland dina dagliga arbetsuppgifter. Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Distributionsplanerare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

 

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031-725 45 39. 

 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast lön enligt avtal
  • Heltid Heltid
  • Publicerat: 2 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Konsult till Customer Desk på Saab

Konsult till Customer Desk på Saab

22 september 2020

Global Inventory Analyst

Global Inventory Analyst

22 september 2020

21 september 2020

21 september 2020