Driftstekniker

Driftstekniker

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara den tekniska experten för ett nybyggt datacenter med kapacitet på 800 Megawatt? Då har du chansen nu till en tjänst där du erbjuds ett ansvarsfullt och utvecklande jobb och får vara med från start och påverka.   

Tjänsten innebär en direktanställning hos vår kund och vi kommer att ge mer information om både rollen och verksamheten till de kandidater vi går vidare med i urvalet. 

Ansvarsområden
Vår kund har fått det spännande uppdraget att driva den operativa driften och underhållet av ett nybyggt datacenter i Gävle. Som drifttekniker ansvarar du för den dagliga operativa driften och servicen av anläggningen, och tar hand om delar så som elkraft, UPS, kyla och nätverk. Du är med från start i uppdraget, och kommer att få chansen att påverka från dag 1. 

I din roll ingår att planera, utföra och vid behov leda service, underhåll, förändringar och installation i anläggningens tekniska infrastruktur. Du är teknisk expert på anläggningen och ansvarar för att komma med förbättringsförslag, att se till att rutiner och best practice är uppdaterade och planera, leda och följa upp utfört arbete.  



Arbetstider
Heltid, dagtid. 
I uppdraget ingår driften 24/7 och du kommer därför att arbeta i skift. 

Kvalifikationer
För att kunna utföra jobbet på bästa sätt ser vi gärna att du har med dig:

- Erfarenhet av att arbeta med kritisk verksamhet så som t.ex. datacenter eller inom processindustri.

- Kylcertifikat kategori 1 eller ECY-certifikat eller auktoriserad elinstallatör för hög- eller lågspänning.

- Du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska i tal och skrift.

Här står utveckling i fokus – grunden för att kunna utföra verksamhetens viktiga uppdrag är din kompetens och kompetensutveckling. Därför är ditt intresse och engagemang för ditt område viktigt för att trivas i rollen. Vi letar efter dig som är effektiv och kvalitetsmedveten, och gillar att jobba i grupp. Du arbetar med struktur och har en bra förmåga till att skapa arbetsprocesser och rutiner.

Ansökan
Sista ansökningsdag 2020-07-31.
Mer information om verksamheten och tjänsten kommer att ges till de kandidater som går vidare i vår urvalsprocess.

För frågor, vänligen kontakta Andreas Dahlén eller Frida Linngård via mail;
andreas.dahlen@randstad.se
frida.linngard@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


9 april 2024