Drivande platschef till Konica Minolta | Koneo

Arbetsbeskrivning

Konica Minolta | Koneos affärsidé är att vi utvecklar, bygger och underhåller IT- och dokumentlösningar för våra kunder. Vi skapar värde genom att vara nära våra kunder, bygga långsiktiga relationer och föreslå innovativa lösningar.

Konica Minolta | Koneo har en god rikstäckning med 15 egna platskontor och Koneo-affärsavtalspartners på ytterligare 30 orter.
Vår ägare Konica Minolta Business Technologies, omsätter globalt cirka 43 miljarder kronor och har 27 000 anställda.

Den övergripande strategin är att bli ett globalt tjänsteföretag inom?IT och dokumenthantering. Som ett led i denna strategi förvärvades i Sverige it-företaget Koneo AB i april 2011.
Konica Minolta är ett forskningsintensivt och ekonomiskt stabilt företag. Koncernens totala omsättning är cirka 61 miljarder kronor och antalet anställda 36 000.


Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och forma och utveckla vår verksamhet i Sundsvall?

Då är den här rollen något för dig!

Nu söker Konica Minolta|Koneo en Platschef med försäljningsansvar till verksamheten i Sundsvall.
Den vi söker ska ta ansvar för verksamheten i Sundsvall som i dagsläget sysselsätter ca 50 medarbetare. Till din hjälp har du, förutom duktiga och motiverade medarbetare, ett ledningsteam bestående av ansvariga för konsultverksamhet, service och leverans. Du leder själv försäljningen.
Du kommer att arbeta i en stimulerande företagskultur präglad av engagemang, laganda och ansvarstagande medarbetare. Konica Minolta|Koneo befinner sig i ett mycket spännande skede och du får en nyckelroll i att driva verksamheten framåt.

Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är att:

- Driva det strategiska och operativa ledningsarbetet med planering och uppföljning av affärer och aktiviteter för platskontoret med fullt resultatansvar.

- Ansvara för att företagets värderingar genomsyrar verksamheten och genomföra aktiviteter för att främja trivsel, arbetsglädje och motivation.

- Leda säljarbetet på orten ( coaching av säljare, uppföljning av säljares prestationer och aktiviteter, driva periodiska möten med säljkåren och implementera rutiner och initiativ.

-Aktivt delta i kontakter med strategiska kunder samt driva och utveckla affärsmässiga kundrelationer.

- Vara drivande att stärka Konica Minoltas varumärke genom att delta i och/eller arrangera värdeskapande aktiviteter och kontinuerligt verka för att skapa långa kundrelationer och kundnöjdhet.

- Arbeta aktivt med företagets IT system, såsom CRM och ekonomiska uppföljningsverktyg.

Körkort är ett krav

Placeringsort för tjänsten: Sundsvall




Vem är du?
Vi söker dig med flera års erfarenhet från branschen, inom något eller några av följande områden: Produktförsäljning (dokument och IT-produkter är meriterande) konsultverksamhet samt Sourcing-tjänster. Du har också djup kunskap och erfarenhet från säljledning och generellt ledningsarbete. Du har ett stort lokalt nätverk inom näringslivet i Sundsvall.
Som person är du duktig på att skapa relationer och nätverk och du drivs av att leverera resultat och uppfylla kundförväntningar. Du är en inspiratör och sprider positiva signaler runt dig. Du pekar ut riktningen åt dina medarbetare, leder och följer upp samtidigt som du motiverar och ger befogenheter.


Vad kan vi erbjuda dig?
Konica Minolta har länge varit en ledande tillverkare och leverantör av marknadsledande produkter för dokumenthantering. Vår strategi innebär att vi flyttar fram vår position på den globala marknaden, från att vara ett ledande produktbolag inom dokumenthantering till att bli ett tjänsteföretag med ett heltäckande erbjudande inom både IT och dokumenthantering.
Vi har en tillåtande företagskultur där man som medarbetare uppmuntras att testa nya sätt att göra saker, att vara lite djärv. Det är inte bara ok utan man förväntas "tänka utanför boxen". Detta är också en förutsättning för att vi ska klara alla utmaningar i den stora utvecklings- och förändringsfas som vi befinner oss i. Vi har en tydlig strategisk inriktning där vi ska gå från att vara ett produktföretag mot att också bli ett globalt IT-tjänstföretag. Att genomföra den nya strategin kommer att innebära stora utmaningar men också möjligheter för alla medarbetare.
Vi erbjuder marknadsmässiga villkor.


Kontaktperson
Vi samarbetar med Experis Executive. För mer information om tjänsten och ansökningsprocessen är du välkommen att ringa Karin Frisendahl på telefon 070-3774546, 060-646547. kfr@se.experis.com
Urval och intervjuer sker löpande.
Din ansökan vill vi ha senast den 27 november.

Kontaktpersoner på detta företaget

Karin Frisendahl
060-64 65 40
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Karin Backman
063-57 66 63
Veronica Hagborg
0703773512
Bernt Legersjö

Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Elin Granholm

Lena Råberg-Wigermo

Urban Appelquist
019-16 65 54
Denise Wiberg
031-61 72 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Executive
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 20 november 2013

Besöksadress

Klarabergsgatan 28
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

Interim e-handelschef sökes till kommun i Stockholm

5 april 2024

Affärsområdeschef inom Belysning

Affärsområdeschef inom Belysning

26 mars 2024